Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 17:23      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Παιδεία για λίγους;  Μια τολμηρή πρόταση για εισακτέους…

Παιδεία για λίγους; Μια τολμηρή πρόταση για εισακτέους…



Η ανακοίνωση των επιτυχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2015 σηματοδοτεί την αλλοίωση της επιθυμητής ανθρωπογεωγραφίας των σχολών και των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Λόγω της οικονομικής κρίσης οι υποψήφιοι δεν αποτύπωσαν τις πραγματικές τους προτιμήσεις για τις σχολές στο μηχανογραφικό τους δελτίο. Επέλεξαν τμήματα σχολών που υπήρχαν στη γενέθλια πόλη τους ή κοντά σε αυτή. Σχολές που τις περισσότερες φορές δεν εκπληρώνουν τα μαθητικά τους όνειρα για μόρφωση. Βραχυπρόθεσμα αυτό θα στοιχίσει στην Ανώτατη Εκπαίδευση γιατί θα τη στερήσει από την αντιπροσωπευτική κατανομή του φοιτητικού πληθυσμού όλων των οικονομικών στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας. Κάποια στιγμή η «θρυλούμενη» καταβολή διδάκτρων στα πανεπιστήμια, η πληρωμή των συγγραμμάτων θα απορφανίσει τα κεντρικά πανεπιστήμια από τα «έξυπνα μυαλά» της επαρχίας και θα αποξενώσει ολότελα την εισαγωγή σ' αυτά των παιδιών του λαού. Από τα 21 πανεπιστημιακά ιδρύματα που υπάρχουν στην επικράτεια λίγα από αυτά θα συγκεντρώσουν την προσοχή της Ελληνικής Διοίκησης η οποία τεχνηέντως θα τα αναβαθμίσει με βασικό στόχο στο εγγύς μέλλον να αποτελέσουν πνευματικές εστίες για τα παιδιά των οικονομικά ισχυρών.
Ο μεγάλος αριθμός μετεγγραφών που θα ζητηθεί και φέτος από τους υποψηφίους θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο το φαινόμενο. Οι εθιμικές εκλογικές πλειοδοτήσεις για δημόσια και ακηδεμόνευτη παιδεία από μέρους των κομμάτων θα μασκαρέψουν πρόσκαιρα το πρόβλημα, χωρίς όμως να το λύσουν. Η φτωχοποίηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όχι κατ' ανάγκη οικονομική αλλά πνευματική, θα συνεχίζεται και, το σημαντικότερο, στα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα συνωστίζονται φοιτητές που άλλο ήθελαν να σπουδάσουν και άλλο τελικά αντικείμενο σπουδών ακολούθησαν, μεγαλώνοντας έτσι τους καταλόγους των αιώνιων (ανενεργών) φοιτητών. Ο μικρός αριθμός αριστούχων των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων (4.100 υποψήφιοι - ο μικρότερος αριθμός αριστούχων απ' αρχής της δεκαετούς εφαρμογής του εξεταστικού συστήματος), δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ευχαριστημένους υποψήφιους - φοιτητές.
Η χορήγηση από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ελάχιστου αριθμού θέσεων για την εισαγωγή σε ΑΕΙ, πριν την έναρξη των μετεγγραφών (άρθρα 21,22 του νόμου 4332/2015) μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά προς την καλύτερη εκπλήρωση των προτιμήσεων των υποψηφίων. Πιο συγκεκριμένα, αν διατεθούν στους υποψήφιους που έδωσαν εξετάσεις (κατηγορία 90%) δύο θέσεις για κάθε πανεπιστημιακό τμήμα (συνολικά 520 θέσεις) ποσοστό 0,76% επί του συνολικού αριθμού των 68.435 προσφερομένων θέσεων για το 2015, θα προκληθεί ένα ωφέλιμο ντόμινο στις προτιμήσεις αυτών. Οι συγκεκριμένες επιπλέον θέσεις αθροιζόμενες με τον αριθμό των αριστούχων θα αποτελέσουν ικανότερο ποσοστό ευόδωσης των μαθητικών ονείρων. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα ελαττώσει την υποβολή αιτήσεων για μετεγγραφή. Για τη διαδικασία της πλήρωσης αυτών των επιπλέον θέσεων θα χρησιμοποιηθεί ακόμη μια φορά η ηλεκτρονική διαδικτυακή βάση του μηχανογραφικού δελτίου με αυστηρό ολιγοήμερο διάστημα υποβολής. Μοναδικό και αποκλειστικό κριτήριο διεκδίκησης των θέσεων αυτών θα είναι ο αριθμός των μορίων που συγκέντρωσε ο υποψήφιος στις πανελλαδικές εισαγωγικές εξετάσεις του 2015. Σε περίπτωση ισοβαθμίας θα προηγείται αυτός ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης και, αν υπάρχει ισοβαθμία και στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης, θα προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας της κατεύθυνσης του. Σε περίπτωση εκ νέου ισοβαθμίας ως τρίτο στη σειρά κριτήριο επιλογής θα λαμβάνεται η σειρά προτίμησης, οπότε θα προηγείται αυτός ο υποψήφιος που δήλωσε τη σχολή με προγενέστερη προτίμηση. Αν και πάλι προκύπτει ισοβαθμία, οι θέσεις εν τέλει θα κατανέμονται με κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμησάντων.
Η συγκεκριμένη πρόταση για τη χορήγηση των παραπάνω θέσεων μπορεί να αποτελεί κάθε χρόνο τον αντισταθμιστικό πυλώνα στις όποιες μεταβολές προκύπτουν από αστάθμητους παράγοντες που καθορίζουν τις πανελλαδικές εξετάσεις (επιδόσεις των υποψηφίων, προτιμήσεις υποψηφίων, οικονομική κρίση κ.λπ.). Αυτή όμως πρέπει να εφαρμόζεται μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων και των βάσεων εισαγωγής, ώστε να μην αλλοιώνεται το πραγματικό αποτέλεσμα των πανελλαδικών εξετάσεων κάθε χρονιάς. Επειδή για το 2015 έχει καθοριστεί ο αριθμός εισακτέων, οι θέσεις που θα καλυφθούν φέτος μπορεί να αφαιρεθούν από τον αριθμό εισακτέων της επόμενης χρονιάς και ούτω καθεξής, έτσι ώστε να μην μεταβάλλεται ο αριθμός εισακτέων που προτείνεται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ως επιμύθιο της συγκεκριμένης πρότασης, παραφράζοντας τον Ρήγα Βελεστινλή, θα μπορούσε κανείς να σημειώσει ότι όποιος σπουδάζει αυτό που θέλει, σπουδάζει καλά!




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [17:23:28]