Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 08:46      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η παιδεία μας, ο μεγάλος ασθενής

Η παιδεία μας, ο μεγάλος ασθενής



Αντί η επόμενη μέρα της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας να βρίσκει το πολιτικό σύστημα να προβληματίζεται και να εργάζεται για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, το βρίσκει περιχαρακωμένο στα στενά κομματικά όρια να μετρά τα προεκλογικά κουκιά του.
Τα οικτρά αποτελέσματα με αποκορύφωμα τον επιτυχόντα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βαθμό 1,13 δεν στάθηκαν ικανά να βγάλουν τον πολιτικό μας κόσμο από το βαθύ και καταστροφικό λήθαργο που έχει πέσει. Κανείς δεν προβληματίστηκε από το γεγονός ότι 106 τμήματα (92 σε ΤΕΙ και 14 σε πανεπιστήμια) από τα 463 -δηλαδή το 23% - θα δεχθούν φοιτητές με βαθμό χαμηλότερο του 10;
Από την άλλη μεριά έχουμε άριστους μαθητές οι οποίοι διαπρέπουν με φιλομάθεια και φιλοπονία και υπό αντίξοες συνθήκες πολλές φορές και δεν τους παρέχεται ποιότητα πανεπιστημιακών σπουδών και επιστημονικές διέξοδοι.
Μήπως δεν είναι αυτή η μεγαλύτερη κρίση της χώρας μας και για την οποία εργάστηκαν συστηματικά σχεδόν όλοι οι υπουργοί Παιδείας; Συμπεριλαμβανομένου και του απερχόμενου κ. Αριστείδη Μπαλτά που έσπευσε να εφαρμόσει νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων για το 2016. Ποιος το μελέτησε; Ποια είναι τα θεμέλιά του; Τι εξυπηρετεί; Απαντά στο αίτημα της κοινωνίας για αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης;
Ερωτήματα που φυσικά κανείς δεν μπήκε στον κόπο να απαντήσει πριν νομοθετήσει. Λες και κατατρέχει κάποιο σύνδρομο το συγκεκριμένο υπουργείο. Όποιος αναλαμβάνει την ηγεσία του το πρώτο που κάνει είναι να επιφέρει πρόχειρες και μεμονωμένες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα εστιάζοντας χωρίς ποτέ να μελετά το προηγούμενο και να κρατάει τα θετικά και να διορθώνει τα αρνητικά.
Τακτική η οποία μας οδήγησε στο σήμερα. Υποψήφιοι κάτω από τη βάση να περνούν το κατώφλι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς προοπτική. Κι αυτός είναι ο μεγαλύτερος εμπαιγμός που επιφυλάσσει η ελληνική πολιτεία για τους νέους μας. Βέβαια η ημιμάθεια, που είναι πιο επικίνδυνη από την αμάθεια, καλλιεργήθηκε συστηματικά τις τελευταίες δεκαετίες καθώς έτσι εξυπηρετούνται οι στόχοι του πολιτικού μας συστήματος. Έτσι κατάφερε να έχει απέναντί του ένα μη σκεπτόμενο έλληνα που, όπως αποδεικνύεται, δεν διαθέτει ούτε την απαιτούμενη ευθυκρισία για να διακρίνει το καλό και το κακό και να πάρει μία απόφαση που θα είναι προϊόν σκέψης και προβληματισμού. Έναν έλληνα που μένει θεατής μπροστά στην ολοφάνερη προσπάθεια των αρχών του τόπου να διαμελίσουν ότι έχει απομείνει όρθιο σε αυτή τη χώρα. Σε λίγες ημέρες σύρεται εκ νέου στις καταστροφικές κάλπες επειδή έτσι αποφάσισαν κάποιοι με μοναδικό έρεισμα την ατομική τους διάσωση.
Που είναι ο θυμός του έλληνα που ακριβοπληρώνει ένα αποτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα; Που είναι ο ξεσηκωμός διεκδίκησης ενός υγιούς σχολείου που δεν θα έχει ανάγκη την παραπαιδεία; Που είναι ο θυμός του γονιού που πληρώνει 800 και 900 ευρώ το μήνα για να μπορέσει το παιδί του να συμμετάσχει στις πανελλήνιες εξετάσεις; Που είναι ο θυμός του γονιού που καλείται να πληρώσει φροντιστήριο για να μπορέσει το παιδί του να αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο;
Εάν δεν αντιμετωπίσει η χώρα μας την εκπαιδευτική της κρίση ποτέ δεν θα μπορέσει να ορθοποδήσει. Θα συνεχίσει να έχει ένα κοινοβούλιο που θα απαρτίζεται, στην πλειοψηφία του, από ανίκανα, υπερφίαλα, αμόρφωτα, ασυνείδητα άτομα που θα συνεχίζουν να ξεστομίζουν τα άκριτα φληναφήματά τους και ο πολίτης να το διασκεδάζει παρακολουθώντας τον από τον καναπέ του.
Η σωτηρία του τόπου κρίνεται αποκλειστικά και μόνον από το επίπεδο της εκπαίδευσης και της παιδείας των πολιτών.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [08:46:33]