Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 04:33      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Και τι δεν είδαμε

Και τι δεν είδαμε



Συμπληρώθηκε 1/4 αιώνα, από τον Νοέμβριο του 1989, όταν εξέπεμψε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι.
Ηταν το Mega που έσπαζε την τριαρχία των κρατικών ΕΡΤ-1, 2 και 3. Ακολούθησαν κι άλλα σωρό κανάλια, άλλα έκλεισαν νωρίς, άλλα καθιερώθηκαν και έφτασαν έως τις μέρες μας. Πέντε μεγάλα ιδιωτικά έχουμε σήμερα, τα οποία φυτοζωούν εν μέσω γενικευμένης κρίσης, οικονομικής και αξιών.
Κανάλια με μεγάλο παθητικό, τεράστιες οφειλές σε δημόσιους φορείς και τράπεζες, κανάλια που έχουν ως μότο -αυτή τη στιγμή- το «ο σώζων εαυτόν, σωθήτω».
Κανάλια, που για να είμαστε ειλικρινείς, υπηρέτησαν με πάθος και μέχρις εσχάτων το σύστημα εξουσίας και (άρα) οικονομικής διαχείρισης που οδήγησε το κράτος στο σημερινό οικονομικό (και όχι μόνο) κατάντημα.
Τα ιδιωτικά κανάλια, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, υπηρέτησαν την ψυχαγωγία των τηλεθεατών όλα αυτά τα χρόνια, με κάποιες σειρές, πραγματικά αξιόλογες. 'Η μάλλον υπηρέτησαν τη διασκέδαση των τηλεθεατών τους, διότι η ψυχαγωγία είναι άλλο πράγμα. Δεν είναι το ίδιο το να «άγεις την ψυχή» με το να περνάει ευχάριστα έως χαζοχαρούμενα, η ώρα σου.
Τα κανάλια διαμόρφωσαν το κοινό τους και ως εκ τούτου, φέρουν την ευθύνη που τους αναλογεί για τη σημερινή τραγική εικόνα, για τη σημερινή αξιακή κρίση. Δεν είδαμε όλη αυτή την 25ετία, εκπομπές και αφιερώματα, έρευνες ή εν πάση περιπτώσει μέρος της τηλεοπτικής καθημερινότητας, να είναι ο Σεφέρης κι ο Γκάτσος ή ο Ελύτης και ο Ρίτσος, δεν έμαθε κάτι γι' αυτούς ούτε μισός τηλεθεατής τους.
Δεν είδαμε σχεδόν τίποτα για τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Μάνο Χατζιδάκη, τι στην ευχή είχαν στο μυαλό τους όταν με τα δημιουργήματά τους έδιναν υπόσταση στον σύγχρονο νεοελληνικό πολιτισμό. Δεν μάθαμε για την ορχηστρική ευφυΐα του Σταύρου Ξαρχάκου, για τη μοναδική δεξιοτεχνία του Μανόλη Χιώτη και του Γιώργου Ζαμπέτα. Δεν είδαμε στα τόσα δισεκατομμύρια που διέθεσαν για παραγωγή εκπομπών, σίριαλ και παιχνιδιών, να διατίθεται ούτε ένα ευρώ για ένα ντοκιμαντέρ για το μεγαλύτερο αναστηλωτικό έργο της Ευρώπης, στην Ακρόπολη. Τελικά, όπως στρώνει κοιμάται κανείς.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [04:33:59]