Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 04:42      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ο κομματικός σωλήνας της εκπαίδευσης

Ο κομματικός σωλήνας της εκπαίδευσης



«Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ' αγαθά φέρει», δηλαδή η Παιδεία, όπως και η γόνιμη Γη, μπορεί να προσφέρει όλα τα αγαθά στον λαό, τόνιζε ο αρχαίος Ελληνας φιλόσοφος Σωκράτης, με σκοπό να αναδείξει τη σημαντικότητα της Παιδείας ως θεμελίου λίθου της ατομικής και συλλογικής προόδου. Η έκφραση της Παιδείας, η Εκπαίδευση, συνίσταται στην πνευματική αφύπνιση και στην παροχή χρήσιμης γνώσης και μαθησιακών εργαλείων στους νέους, με σκοπό τη συνέχιση της ιστορίας κάθε λαού, μέσα από τη σύλληψη καινοτόμων επιστημονικών ιδεών και τη δημιουργία τέχνης. Το ύψιστο αυτό κοινωνικό αγαθό, στη σύγχρονη Ελλάδα της πνευματικής διολίσθησης και της επιπεδοποίησης και εξομάλυνσης οιασδήποτε υγιούς και ελπιδοφόρου «προεξοχής», τείνει να υποβαθμιστεί σε υποβοηθούμενη γέννα του εκάστοτε κομματικού «πειραματικού» σωλήνα.
Κατά τα προηγούμενα χρόνια (σημείο και αυτό των καιρών της διολίσθησης και απαξίωσης σημαντικών πολιτισμικών συνιστωσών), κάθε νέα κυβέρνηση ή συγκυβέρνηση εξαμηνιαίας ή ετήσιας εξουσιοδότησης, αφήνει το στίγμα (ή το λεκέ της) της στην πολύπαθη Εκπαίδευση, ισοπεδώνοντας κάθε προηγούμενη παρέμβαση και εισάγοντας δικές της ευκαιριακές και γραμμένες στο γόνατο καινοτομίες. Δεν προλαβαίνει όμως τίποτα να δοκιμαστεί και να καρποφορήσει. Βλέπουμε τον σπόρο, αλλά όχι τους καρπούς, διότι κάθε «κυοφορία» έχει ορισμένο κύκλο ζωής, για να δώσει ένα εύσχημο, δομολειτουργικά άρτιο και καθορισμένο δημιούργημα. Το «πειραματόζωο» των εμπνευσμένων ερευνητών - Φρανκενστάιν της πνευματικής μας ανάτασης, δεν είναι άλλο από τους νέους μας, που μοχθούν μαζί με τις οικογένειές τους για μια θέση στον «Ηλιο» των Τριτοβάθμιων ιδρυμάτων μας. Δεν γνωρίζουν ποτέ σχεδόν με ποιο τρόπο θα προετοιμαστούν και πώς θα γίνει (στην περίπτωσή τους) η διαλογή των αρίστων ή α(χ)ρίστων, εξ αντικειμένου. Κάθε νέος υπουργός αντιμετωπίζει το μείζον θέμα της Εκπαίδευσης ως τη Διδακτορική του Διατριβή (!) και το πείραμα αρχίζει…
Στη χώρα που ανέτεινε τον παγκόσμιο πολιτισμό όλα τα σημαντικά και μεγάλα νοσούν, έρπουν, χάρη στη μεγαλουργία εμπνευσμένων μεταρρυθμιστών που βιάζονται να αφήσουν το προσωπικό τους αποτύπωμα, αλλάζοντας καθετί καλό ή κακό των προηγούμενων σοφιστών, και τελικά βιάζουν την εκπαιδευτική συνέχεια, υπονομεύοντας έτσι το ίδιο το μέλλον της χώρας.
Κάθε νέα μεταρρύθμιση πρέπει να βασίζεται σε ολοκληρωμένο σχέδιο, να διαθέτει όραμα, να θέτει στόχους και να ξεκαθαρίζει την ενδιάμεση πορεία και πάνω από όλα να αφήνεται να ωριμάσει στην πράξη και να αναδειχθούν τα καλώς και κακώς κείμενα.
Σκεφθείτε όλοι εσείς που πειραματίζεσθε να δώσετε το πολιτικό σας στίγμα στο οικοδόμημα της Εκπαίδευσης, ή εξυπηρετείτε άλλους σκοπούς, πως εκείνο που οφείλετε πάνω από όλα, είναι ο σεβασμός στο αγαθό της Παιδείας και στην αγωνία εκείνων που μοχθούν, κυνηγώντας το όνειρό τους, αφού την προοπτική για ένα καλύτερο αύριο τους την έχετε φυλακίσει και την φρουρούν καλά, μνημόνια και συμβάσεις.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [04:42:52]