Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 21:47      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μην ιδρώνετε κάτω απ’ τις χειρολαβές

Μην ιδρώνετε κάτω απ’ τις χειρολαβές



Το Σάββατο που μας πέρασε. Στις 12.30 το μεσημέρι, στο πάνω μέρος της πλατείας Γεωργίου Α΄. Ανδρες της Τροχαίας σταματούν λεωφορείο του Αστικού ΚΤΕΛ που εκτελεί δρομολόγιο. Αιφνίδιος έλεγχος, εξονυχιστικός, στην πιο ζεστή ώρα της ημέρας.
Οι επιβάτες, βουτηγμένοι στον ιδρώτα, αλλά και πολλοί περαστικοί παρακολουθούν τον νεαρό οδηγό να στέκεται απολογητικά μπροστά στον αξιωματικό της Τροχαίας που διαπιστώνει τη μια παράβαση μετά την άλλη. Φθαρμένα ελαστικά, αμάξωμα με συμπτώματα αποσύνθεσης και, το κυριότερο, το σύστημα κλιματισμού του λεωφορείου απενεργοποιημένο παρά την κάμα των 35 βαθμών Κελσίου.
Από τον οδηγό ζητούνται όλα τα έγγραφα του λεωφορείου και κυρίως το δελτίο τεχνικού ελέγχου. Η εικόνα του οχήματος προδιαθέτει, άλλωστε, για σοβαρά ελαττώματα, οπότε το πρώτο ερώτημα που γεννάται είναι αν έχει περάσει από ΚΤΕΟ και πριν πόσο καιρό.
«Προφανώς βεβαιώθηκαν πρόστιμα για τις παραβάσεις. Και κυρίως για τη μη λειτουργία του κλιματιστικού συστήματος. Οι άνδρες της Τροχαίας, μάλιστα, επεσήμαναν στον οδηγό ότι ακόμα και οι νταλίκες που μεταφέρουν ζώα υποχρεούνται να έχουν ένα υποτυπώδες σύστημα ψύξης, δηλαδή ανεμιστήρες. Πόσο μάλλον ένα αστικό λεωφορείο που κινείται μεσημέρι στο κέντρο μιας μεγάλης πόλης, μεταφέροντας ηλικιωμένους και παιδιά», μας λέει ο Γιώργος Κυρούσης, επί χρόνια ανταποκριτής της ΕΡΤ, του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και των «Νέων» στα Γιάννενα, ο οποίος έτυχε να βρίσκεται εκείνο το μεσημέρι στην Πάτρα και να πέσει πάνω στο έλεγχο του λεωφορείου.
Ορισμένοι απ΄ τους επιβάτες αλλά και κάποιοι από τους περαστικούς άρχισαν να επιδοκιμάζουν το αυστηρό ύφος των ανδρών της Τροχαίας, οι οποίοι αξίωσαν απ' τον οδηγό να μεταφέρει το λεωφορείο στο γκαράζ του ΚΤΕΛ και να διαμηνύσει τους υπευθύνους ότι οι έλεγχοι για λεωφορεία που κινούνται χωρίς κλιματισμό θα είναι διαρκείς όλο το καλοκαίρι.
Φυσικά, το περιστατικό δεν είναι απόλυτα δηλωτικό της κατάστασης του στόλου του Αστικού ΚΤΕΛ. Και καινούργια λεωφορεία υπάρχουν, και ο κλιματισμός στα περισσότερα λειτουργεί, και οι προδιαγραφές ασφαλείας συμπλέουν με όσα προβλέπονται απ' το Προεδρικό Διάταγμα του 2003 για τις υποχρεώσεις των συγκοινωνιακών φορέων.
Ομως, υπάρχουν και πολλά παλιά λεωφορεία, πιθανώς κακοσυντηρημένα (ρωτήστε και όσους δικυκλιστές τύχει και βρεθούν κοντά στις εξατμίσεις τους), χωρίς τις καλύτερες συνθήκες για όσους μετακινούνται μ' αυτά. Αν, από την κυκλοφορία τους, εγείρεται θέμα ασφάλειας, επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και μη σεβασμού στις ανάγκες των επιβατών, είναι θέμα της Τροχαίας να πυκνώσει τους ελέγχους της και να ζητήσει από ιδιοκτήτες και οδηγούς συμμόρφωση με τους κανόνες. Οχι μόνο στην Πάτρα, αλλά και στο Αίγιο, και όπου κυκλοφορούν αστικά λεωφορεία.
Αν, πάλι, δεν εγείρονται τέτοια ζητήματα τα Αστικά ΚΤΕΛ δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα απ' τους πυκνότερους ελέγχους και το «αυστηρό ύφος» των τροχονόμων.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [21:47:13]