Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 20:50      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μια χαμένη μάχη για τη σημαία

Μια χαμένη μάχη για τη σημαία



Για την ελληνική σημαία πολλοί πρόγονοί μας πολέμησαν στα πεδία των μαχών, αγωνίστηκαν κι έδωσαν την ίδια τους τη ζωή.
Για το εθνικό μας σύμβολο έχουν δοθεί μάχες και μάχες, οι οποίες συνεχίζονται να δίνονται και στις μέρες μας, με διαφορετική ωστόσο μορφή και άλλο διακύβευμα.
Δυστυχώς, κάποιες από αυτές χάνονται, και παρ' ότι το κόστος τους δεν μετριέται σε αίμα και ανθρώπινες ζωές, δεν παύει να είναι ευκαταφρόνητο καθώς πλήττει βάναυσα την ελληνική οικονομία.
Μια από αυτές τις χαμένες μάχες καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια στις γραμμές της Αδριατικής, όπου η ελληνική σημαία έχει ηττηθεί πλέον κατά κράτος από την ιταλική.
Πριν από περίπου δύο μήνες, γνωστός ναυτιλιακός πράκτορας μού έδειξε μια εναέρια φωτογραφία του λιμανιού της Πάτρας, στο πλαίσιο μιας παλιάς απεργιακής κινητοποίησης.
Και τα δώδεκα πλοία που ήταν δεμένα εκείνη την ημέρα στο λιμάνι της Πάτρας ήταν ελληνικά και με τη… σημαία. Οχι, πια.
Σήμερα, στις γραμμές με την Ιταλία τα πλοία υπό ελληνική σημαία μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, όταν πριν από μια δεκαετία ήταν πάνω από είκοσι!
Η εξήγηση θα πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι τα πλοία με ιταλική σημαία καλύπτουν τα δρομολόγια στις γραμμές της Αδριατικής με κόστος χαμηλότερο κατά 50%.
Κι αυτό διότι στα υπό ιταλική σημαία πλοία, οι ασφαλιστικές εισφορές που επιδοτούνται αποτελούν το 33% του μισθού και το 15% του φόρου, επομένως προκύπτει μια ωφέλεια της τάξης του 50%.
Επιπλέον, η ιταλική νομοθεσία, σε σύγκριση με την αντίστοιχη ελληνική, επιτρέπει στα πλοία να έχουν ως πλήρωμα μικρότερο αριθμό ατόμων.
Βέβαια, εάν για τις εταιρείες είναι απολύτως θεμιτό να προσπαθούν να μειώνουν διαρκώς όσο το δυνατόν γίνεται περισσότερο το λειτουργικό κόστος τους, (εξ ου και οι χαμηλές ταχύτητες με τις οποίες κινούνται πλέον τα πλοία για εξοικονόμηση καυσίμων) η υποστολή της ελληνικής σημαίας συνεπάγεται απώλεια θέσεων εργασίας για τους ναυτικούς και σημαντικό πλήγμα για την εθνική οικονομία.
Και, εννοείται, τον τελευταίο καιρό η κατάσταση έχει επιδεινωθεί δραματικά, ενώ μόνο αβάσιμες δεν είναι οι πληροφορίες που θέλουν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να εξετάζουν το ενδεχόμενο να φύγουν από τη χώρα.
Πώς μπορούμε να ανακόψουμε πιθανή φυγή τους και να αποφύγουμε τα χειρότερα; Μήπως θα πρέπει να κάνουμε κι εμείς πιο ευέλικτη τη σχετική νομοθεσία για να γίνουμε περισσότερο ανταγωνιστικοί (και) ως προς τους Ιταλούς;
Το προαναφερόμενο αγωνιώδες ερώτημα, που μπορεί για τους εμπλεκόμενους στον ναυτιλιακό χώρο να φαίνεται ανεδαφικό, εδράζεται στην κοινή διαπίστωση ότι μια ζωή ένας τουρισμός και μια ναυτιλία ήταν τα βασικά στηρίγματά μας, αποτελούσαν τον στυλοβάτη μας.
Εάν χαθούν κι αυτά, δεν θα υπάρχει καμία ελπίδα σωτηρίας.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:50:21]