Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 21:00      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Γάμος: Το μυστήριο της οντολογικής αγάπης

Γάμος: Το μυστήριο της οντολογικής αγάπης



Το μυστήριο του γάμου έρχεται να προσφέρει στον έρωτα την πληρωματική του διάσταση, να απελευθερώσει τον άνδρα και την γυναίκα από την υποταγή στην φυσική αναγκαιότητα και να προσδώσει στο ανδρόγυνο το πραγματικό νόημα της νέας πορείας, μιας πορείας που οδηγεί στην βασιλεία του Θεού Πατρός.
Κατ' αυτόν τον τρόπο κατανοούμε ότι ο γάμος δεν είναι μια τυπική πράξη, η οποία καλύπτει τις κοινωνικές και ψυχολογικές ή και άλλες ανάγκες των δύο προσώπων, αλλά μέσω αυτού οι σύζυγοι με την εν Χριστώ ζωή τους προβάλλουν την οντολογική αγάπη του Θεού εντός του κόσμου.
Για τον λόγο αυτό ο Απόστολος Παύλος ορίζει τον γάμο ως «μυστήριο μέγα». Γράφει στους Εφεσίους: «Το μυστήριο τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την Εκκλησίαν» (Εφεσ. 5, 32).
Η αποσύνδεση του γάμου από την αλήθεια του μυστηριακού του χαρακτήρα εκφράζεται στην πολυγαμία. Ο Μ. Βασίλειος, στον 80ο κανόνα του, χαρακτηρίζει την πολυγαμία «κτηνώδη και παντελώς αλλοτρίαν του γένους των ανθρώπων» (Πηδάλιον, 1957, σ. 628).
Η κρίση του γάμου δεν είναι άσχετη με την αλλοίωση της αληθείας περί του μυστηρίου του γάμου. Απογυμνώθηκε εν πολλοίς ο εκκλησιαστικός γάμος από τον μυστηριακό του χαρακτήρα και μεταβλήθηκε, δυστυχώς, σε τυπική επικύρωση της φυσικής και κοινωνικής ενώσεως δύο ετεροφύλων προσώπων.
Ετσι, η αποξένωση του γάμου από την αλήθεια του μυστηρίου οδήγησε αρχικώς στον πολιτικό γάμο και στην συνέχεια στο «σύμφωνο συμβιώσεως».
Πρέπει να γνωρίζουν, όμως, οι παράγοντες του «συμφώνου» ή του πολιτικού γάμου ότι μία τοιούτου είδους συμβίωση δεν συνιστά το μυστήριο του γάμου, αλλά το θανάσιμο αμάρτημα της πορνείας.
Η Ορθόδοξος Εκκλησία προτάσσει το μυστήριο του γάμου ως φανέρωση και πραγμάτωση της αληθείας της Εκκλησίας και όχι ως μία ικανοποίηση θρησκευτικής ανάγκης. Ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Κύριος παρέστη στον γάμο της Κανά και ευλόγησε αυτόν. Ο Αγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος γράφει ότι όσοι προσέρχονται σε κοινωνία γάμου πρέπει «μετά γνώμης του επισκόπου την ένωσιν ποιείσθαι, ίνα ο γάμος η κατά Κύριον και μη κατ' επιθυμίαν» (επ. 7, Προς Πολύκαρπον, SC 10, Cerf, 5.2.6).
Το τραγικό είναι ότι στο «σύμφωνο συμβιώσεως» θα συμπεριληφθεί και ο «γάμος» των ομοφυλοφίλων.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ανέκαθεν η ομοφυλοφυλία αντιμετωπίζονταν ως φαινόμενο αφύσικο, αντιανθρώπινο και αντικοινωνικό. Στην Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) και στην Αρχαία Ελλάδα (Δημοσθένης, Λυσίας, Αισχύλος, Σόλων κ.ά.) στηλιτεύεται η ηθική αυτή παρεκτροπή και καταδικάζεται από τον ίδιο τον Θεό και τους ανθρώπους. Για όποιον τολμήσει να υπογράψει τοιούτου περιεχομένου νομοσχέδιο, πρέπει η Εκκλησία να ενεργοποιήσει τους σχετικούς προς τούτο ιερούς Κανόνες της και να προβεί στην αποκοπή του από το Σώμα της.
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι ο γάμος μεταξύ ανδρός και γυναικός είναι και αυτός μυστήριο της Εκκλησίας. Δεν είναι μία απλή συμβίωση ή μία ηθική σχέση, αλλά ενότητα ζωής εν Χριστώ. Είναι γεγονός φανέρωσης και πραγμάτωσης της εκκλησιαστικής αληθείας και ζωής. Είναι ενότητα ζωής.
Ο γάμος τελικά είναι συνύπαρξη των δύο προσώπων, η οποία οδηγεί στην σωτηρία και στην λύτρωση μέσα από τον εκούσιο θάνατο του «εγώ» και την εν Χριστώ κοινωνία.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [21:00:26]