Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 12:40      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οι νεκρές ζώνες στις αστικές συγκοινωνίες

Οι νεκρές ζώνες στις αστικές συγκοινωνίες



Είναι λίγο μετά τις 12:00 μεσημέρι χθες, Πέμπτη 9 Ιουλίου. Με τον φακό της «Π», το Μενέλαο Μιχαλάτο ακολουθούμε με τη «Γραμμή Νο 8» το δρομολόγιο του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας Καλλιθέα, Oβρυά, Δεμένικα, Πάτρα. Στο τιμόνι οδηγός ο 28χρονος Παναγιώτης. Κόσμος κάθε ηλικίας, όχημα καινούριο, κλιματισμός και σύστημα τηλε-διοίκησης για ακρίβεια προσέλευσης και αναχώρησης. Τον ρωτάμε αν από τις 29 Ιουνίου που έκλεισαν οι τράπεζες και τέθηκαν «capital controls» στις συναλλαγές έχει αλλάξει κάτι. «Δεν υπάρχει μείωση στον κόσμο που μεταφέρω, δουλεύω πάντα πρωί, ο κόσμος μετακινείται κανονικά, δεν έχει σταματήσει» μας εξηγεί.
ΜΑΥΡΟ Κάνουμε στάση στο Αστικό στην πλατεία Γεωργίου. Κατεβαίνουμε στη 1:00 μ.μ. Ενας ιδιοκτήτης ταξί μάς κοιτά. Ενας -περίπου- 60χρονος κύριος. Το όνομά του Νίκος.
«Από την ώρα που οι τράπεζες έκλεισαν, ο κόσμος δεν παίρνει τα ταξί, προτιμά τα λεωφορεία. Είναι πιο φθηνά, αλλά έλα που αν μαζευτούν τέσσερις και πάρουν ένα ταξί, θα είναι πιο φθηνά! Και εμείς δεν θα ξεροσταλιάζουμε δύο εξάωρα -ένα πρωί ένα βράδυ- εδώ στην πλατεία που δεν έχει ούτε ένα παγκάκι. Τρεις κούρσες σήμερα, 10 ευρώ έβγαλα μέσα σ' αυτό το λιοπύρι» μας λέει.
Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ… «Δεν υπάρχει κερδισμένος από την κρίση. Χθες (σ.σ. προχθές Τετάρτη 8 Ιουλίου) πήρα το «8» από την Οβρυά. Απόγευμα, κανείς μέσα στο λεωφορείο, κλιματισμό δεν μπορείς να βάλεις γιατί βάλαμε πλαφόν στο πετρέλαιο από την 1η Ιουλίου γεμίζοντας με 40% λιγότερα καύσιμα τα ρεζερβουάρ μας. 120 αντί για 200 λίτρα. Δεν καίμε κλιματιστικό και βάζουμε τα παλιά οχήματα για τις… κακές ώρες της μέρας. Αν χαλάσει ένα παλιό όχημα μένει στην άκρη, αν όμως παρουσιάζει βλάβη ένα νέο πώς θα κάνουμε τη δουλειά μας; Η αγορά έχει «στερέψει» από ανταλλακτικά» μας εξηγεί ο Χρήστος Αρβανίτης, πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ιδιοκτητών Αστικών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Πατρών.
ΜΙΑ ΕΞΗΓΗΣΗ «Είναι αυτό που λέμε ''Νεκρές Ζώνες''. Παρατηρήθηκε μετά το 2010 στο Μνημόνιο και τώρα είναι μόνιμο. Κάποιες ώρες της ημέρας, η πόλη δεν ζει, δεν μετακινείται κανείς για πουθενά. Πλέον, μετακινούνται όλοι όταν η αγορά είναι ανοικτή και πρωινά λόγω ανάγκης. Τίποτε άλλο, αυτή είναι η νέκρα του απογεύματος. Ήδη με τις νεκρές ζώνες κόψαμε 8 δρομολόγια και θα κοπούν και άλλα και αν η κατάσταση χειροτερέψει θα μένουν αστικά στην αφετηρία χωρίς καύσιμα» μας λέει συμπληρωματικά ο Χρήστος Αρβανίτης.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ «Η πτώση εδώ και δύο εβδομάδες στο Αστικό ΚΤΕΛ είναι 30%. Πιο πολύ παρατηρείται στις ακριβότερες μετακινήσεις, στις εξωτερικές γραμμές, με το εισιτήριο των 3 ευρώ. Μικρότερη πτώση κίνησης στις εσωτερικές γραμμές με 1,5 ευρώ εισιτήριο από Σαραβάλι, Βραχναίικα και Ρίο και κανονικά σχεδόν κινούμαστε μέσα στην Πάτρα» μας λέει ο κ. Χατζηελευθερίου από τα εκδοτήρια του ΚΤΕΛ.
ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ Συνολικά σε σχέση με τις μετακινήσεις του κόσμου, ένα 25% έχει μειωθεί η κίνηση στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαϊας. Μείωση 20% καταγράφεται στην κυκλοφορία στην Εθνική Οδό Πατρών - Κορίνθου από την Παρασκευή 26 Ιουνίου μέχρι και χθες, με εξαίρεση βέβαια το διήμερο του δημοψηφίσματος, δηλαδή το περασμένο Σάββατο 4 και την Κυριακή 5 Ιουλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Ολυμπίας Οδού».
Πρέπει να σημειωθεί ότι η κίνηση στις εθνικές οδούς -έχει στα χρόνια της κρίσης- μειωθεί ήδη στο μισό, με βάση επίσημα στοιχεία.

Ρεπορτάζ του Πάνου Σακελλαρόπουλου στην "Πελοπόννησο"



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:40:21]