Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 04:29      1°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Δ. Ελλάδα και μεγάλα έργα: Πού βρισκόμαστε σήμερα

Δ. Ελλάδα και μεγάλα έργα: Πού βρισκόμαστε σήμερα



Του
ΝΙΚΟΥ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ*
Η συνεδρία «Μεγάλα έργα υποδομών στην ΠΔΕ» που διεξήχθη την Κυριακή 14 Ιουνίου ως μέρος του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για τις Αναπτυξιακές Προοπτικές της Δυτικής Ελλάδας, κατέληξε σε 2 βασικά συμπεράσματα.
Το πρώτο ήταν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα έργα υποδομών στην Περιφέρεια και η δυσκολία τόσο στο να αντιμετωπιστούν όσο και να ξεπεραστούν.
Το δεύτερο ήταν το ελπιδοφόρο μήνυμα πως μέσα από αυτή τη σκληρή για τη χώρα περίοδο η Δυτική Ελλάδα μέσα από τα έργα υποδομών θα βγει κερδισμένη.
Κεντρικό θέμα πέραν όλων ήταν πώς θα καταφέρει η Πάτρα, το 3ο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να επωφεληθεί από τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα και να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία αλλά και να μεταμορφωθεί σε μία ευρωπαϊκή μεγαλούπολη.
Στην αρχική τοποθέτηση όλων των ομιλητών έγινε σαφές ότι υπάρχει αγωνία για το μέλλον των μεγάλων έργων: Του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού (στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα), στο έργο της Ιόνιας Οδού, στα σιδηροδρομικά έργα που είναι σε εξέλιξη στη Βόρεια Πελοπόννησο, στα μεγάλα έργα της πόλης, στο έργα του λιμανιού και φυσικά στον υπό δημοπράτηση αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος.
Ολα τα παραπάνω έργα βρίσκονται σε ένα κρίσιμο μονοπάτι και όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα και με τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε, το 2016 μεγάλο μέρος του θα έχει ολοκληρωθεί.
>Στην Ολυμπία Οδό, λύθηκε το πρόβλημα των εμπλοκών με τον σιδηρόδρομο με καθυστέρηση πολλών ετών αν και όπως επισημάνθηκε ουσιαστικά δεν θα μπορούσε να έχει επιλυθεί νωρίτερα λόγω των προβλημάτων στα σιδηροδρομικά έργα.
Η πρόοδος των έργων έχει φτάσει στο 65% και μετά την αίτηση παράτασης κατά 9,5 μήνες της κοινοπραξίας κατασκευής όλα δείχνουν πως τα έργα θα τα δούμε να ολοκληρώνονται τμηματικά στα τέλη του 2016.
>Εξελίξεις όμως έχουμε και στο υπό δημοπράτηση έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Οι πρώτες δημοπρατήσεις του έργου που έχει σπάσει σε 8 ή 9 εργολαβίες θα ξεκινήσουν τις προσεχείς εβδομάδες με εκκίνηση από τον Πύργο προς την Πάτρα. Μία εκκρεμότητα έχει μείνει στη νότια χάραξη του δρόμου, αίτημα των φορέων στην Κάτω Αχαγιά.
Συμπερασματικά, η Πάτρα έχει να περιμένει σημαντικές εξελίξεις το επόμενο διάστημα τόσο από τα ανατολικά όσο και από τα νοτιοδυτικά, προκειμένου σε 17 μήνες να αποκτήσει άνετη οδική σύνδεση με την Αθήνα με μόλις 2 ώρες με χρήση ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου και μέχρι το 2020 να συνδεθεί με τον Πύργο, μειώνοντας την χρονοαπόσταση σε μόλις 35 λεπτά.
>Στα σιδηροδρομικά έργα υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα, όπως κατέδειξε η συζήτηση. Αυτό ονομάζεται σιδηροδρομική χάραξη για τη διέλευση του τρένου από την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Οπως αναφέρθηκε μετά το ναυάγιο της αρχικής μελέτης που προέβλεπε πλήρη υπογειοποίηση σε μήκος 5χλμ, ζητείται επειγόντως η βέλτιστη λύση.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει προτείνει μία μικτή λύση με επίγεια και υπόγεια χάραξη προκειμένου να μπορέσει το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο να φτάσει στην πόλη και στο λιμάνι μέχρι το 2020. Ωστόσο ο Δήμος παραμένει επιφυλακτικός, ζητώντας να εξεταστούν και εναλλακτικές διαδρομές.
>Μέχρι σήμερα η λύση εκκρεμεί, με αποτέλεσμα να είναι υπαρκτός ο κίνδυνος η Πάτρα να μην καταφέρει να διαθέτει σύγχρονο σιδηρόδρομο τα επόμενα χρόνια. Ενα σημαντικό ζήτημα που εγείρεται είναι τι θα συμβεί στον προαστιακό της Πάτρας, αν ξεκινήσουν τα έργα που θα υποχρεωθεί να σταματήσει για ένα ικανό χρονικό διάστημα.
Αναφορικά με τα έργα που είναι σε εξέλιξη, έχουμε την εργολαβία-σκούπα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη που είναι σε εξέλιξη εδώ και 10 μήνες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016.
Σε φάση ολοκλήρωσης είναι και το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη που αναμένει τη λύση των προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις στην περιοχή του Ελαιώνα. Κατά τα άλλα, το έργο έχει σχεδόν τελειώσει.
Η μεγάλη σιδηροδρομική εργολαβία του τμήματος Ψαθόπυργος-Ροδοδάφνη είναι σε εξέλιξη εδώ και 2 χρόνια και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017. Στο έργο περιλαμβάνει και η μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ.
Τέλος, σε φάση υπογραφής της σύμβασης είναι το έργο Ψαθόπυργος-Ρίο-Μποζαΐτικα που φέρνει το μοντέρνο σιδηρόδρομο κυριολεκτικά στο κατώφλι της Πάτρας ενώ σε φάση δημοπράτησης είναι τα έργα ηλεκτροκίνησης από το Κιάτο μέχρι το Ρίο.
*Ο δημοσιογράφος Νίκος Καραγιάννης, από τους εγκυρότερους παρατηρητές σε ζητήματα δημοσίων έργων, συντόνισε τη σχετική συζήτηση στο συνέδριο της «Π». Στο παραπάνω κείμενο συνόψισε τις παρατηρήσεις του.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [04:29:45]