Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 08:23      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αφηγήσεις ...για την αφήγηση

Αφηγήσεις ...για την αφήγηση



Της Αντωνίας Ρηγάτου
arigatou@pelop.gr
Ζούμε στην εποχή της «επανάστασης» των νέων ψηφιακών εργαλείων και μέσων. Πολλά είναι τα επαγγέλματα τα οποία κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, διότι έχουν αντικατασταθεί από τις δυνατότητες αλλά και τα προγράμματα που μπορεί να προσφέρει ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, και όχι μόνο.
Τα κοινωνικά δίκτυα και τα νέα ψηφιακά εργαλεία λειτουργούν ως βασικά εργαλεία για την εξασφάλιση θέσεων πολλών εργαζομένων στην αγορά εργασίας. Το μέλλον κάθε επαγγέλματος εξαρτάται από το αν ο εκάστοτε οργανισμός, επιχείρηση, ιδιώτης προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις της νέας εποχής και με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μια από τις σημαντικές και καινοτόμες δράσεις του Οργανισμού Intermedi@KT σε συνεργασία με την improVIBE ήταν να στείλει τους συμμετέχοντες σε e-εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Βαλμιέρα της Λετονίας. Οι συμμετέχοντες ήσαν νέοι διαφόρων επαγγελμάτων, που πήγαν με σκοπό να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία αφήγησης, όπως τα Pixlr, Audacity, Wevideo, PowToon, και πώς να χτίζουν τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες, ώστε να τα αξιοποιήσει ο καθένας και να τα προσαρμόσει στο επάγγελμά του.
Ετσι η «Π» θέλησε να μάθει τα «ενδότερα» από τους επαγγελματίες που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΙΣΣΑ
Η Βασιλική, ηθοποιός-αυτοσχεδιάστρια, λέει: «Γνωρίζοντας κάποια πράγματα για την ψηφιακή αφήγηση είχα την ευκαιρία να εφαρμόσω σκέψεις και ιδέες στην επεξεργασία video και τη μαγνητοσκόπηση. Το τελικό project του σεμιναρίου ήταν ένα video δικής μας έμπνευσης και εκτέλεσης. Χρησιμοποιήσαμε κάμερες, επαγγελματικές, κινητών ή tablet και επεξεργαστήκαμε τα video μας με διάφορα προγράμματα (Adobe Premiere, iMovie, Movie Maker) και όχι μόνο.
Ως εκπαιδεύτρια αυτοσχεδιασμού αλλά και performer, μπορώ πλέον να χρησιμοποιήσω τις γνώσεις πάνω στο editing για τη δημιουργία καινούργιων μορφών παράστασης αλλά και promotion videos. Επιπλέον, όσον αφορά στις άτυπες μορφές εκπαίδευσης, δίνεται η ευκαιρία σε όλους να μοιραστούν τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους με εναλλακτικούς και δημιουργικούς τρόπους».

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΥΓΓΙΡΙΔΗΣ
Ο Γρηγόρης, δημόσιος υπάλληλος-διοικητικός, σημειώνει: «Αποκόμισα συμβουλές και τεχνικές που αφορούσαν τη βιντεοσκόπηση. Είναι πολύ χρήσιμα, διότι μπορείς μέσω του βίντεο, φωτογραφικού υλικού σε συνδυασμό με κείμενο και ψηφιακές εικόνες να δημιουργήσεις μία ολοκληρωμένη ιστορία. Ολα αυτά να εφαρμοστούν στη βασική και ανώτερη εκπαίδευση, στις κοινωνικές υπηρεσίες, στη δημόσια υγεία, στον αθλητισμό και όχι μόνο».

ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
Ο Διαμαντής, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα, τονίζει: «Σαν εκπαιδευτικός θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τεχνικές και συμβουλές που έμαθα από το πρόγραμμα στη σχολική τάξη, ώστε να εμπλέξω τους μαθητές σε δημιουργία project με σκοπό την αφήγηση ιστοριών γύρω από ένα γενικό ή ειδικό θέμα. Οι άτυπες μορφές μάθησης είναι μια εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης που φαίνεται ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο με παιδιά αλλά και με ενήλικες. Πιστεύω πως για έναν άνθρωπο που επιθυμεί να αναπτύξει περισσότερο τη δημιουργικότητά και τη φαντασία του, χρειάζεται μερικές φορές να σκεφτεί out of the box και να αφυπνίσει το εσωτερικό παιδί που χαρίζει απλόχερα αυθεντικότητα και φαντασία».

ΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΕΛΛΗ
Η Αννα, φυσικοθεραπεύτρια, υπογραμμίζει:«Γνώση και πληροφορίες για το πώς μπορείς να δημιουργήσεις μία ιστορία και μέσα που θα χρησιμοποιήσεις για να το πετύχεις. Αναφέρθηκαν γενικά κάποια προγράμματα κατάλληλα για τη δημιουργία βίντεο ή μόνο ήχου, εικόνας και όχι μόνο. Ανάλογα με το τι θες να κάνεις, μπορείς να τα αξιοποιήσεις. Στο επαγγελματικό κομμάτι γενικά ανοίγεται μία νέα οπτική για την αξιοποίηση των ερεθισμάτων που δέχεσαι καθημερινά. Η άτυπη εκπαίδευση αφορά την επαφή κάποιου με ένα νέο πεδίο γνώσης, μέσω δραστηριοτήτων κυρίως, και διάδρασης μεταξύ των συμμετεχόντων».





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [08:23:35]