Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 05:03      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Άραξος: Μια δεύτερη ευκαιρία για Αεροδρόμιο Πάτρας

Άραξος: Μια δεύτερη ευκαιρία για Αεροδρόμιο Πάτρας



Στη ζωή πρόσωπα, καταστάσεις, ακόμη και προκλήσεις που δεν πιάνουμε αρχικά
από τα μαλλιά, αξίζουν πάντα μια δεύτερη ευκαιρία, ιδίως εάν έχει χαθεί
αδικαιολόγητα η πρώτη.
Το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου είναι μια πρόκληση που μάς προσφέρει μια
δεύτερη ευκαιρία για να το αξιοποιήσουμε ως Πάτρα όπως πρέπει, όπως θα
άρμοζε τουλάχιστον σε μια από τις μεγαλύτερες περιφερειακές πόλεις της
Ελλάδας, που στερείται μάλιστα στις μέρες μας αεροδρομίου.
Το αεροδρόμιο του Αράξου μάς υπενθυμίζει μια χαμένη ιστορική ευκαιρία, που
οδήγησε στη συνέχεια σε μια ανώριμη τοπικιστική αντιπαράθεση της Αχαΐας με
την Ηλεία, με άρωμα επαρχιωτισμού της δεκαετίας του 1950.
Αφορμή για την επισήμανση αυτή στέκεται η αεροπορική σύνδεση του Αράξου με
τη Θεσσαλονίκη, ένα πολύ καλό νέο που χαροποίησε τους επαγγελματίες που
δραστηριοποιούνται στους τομείς της εστίασης και της αναψυχής, και όχι μόνο.
Αλλά μια στιγμή. Γιατί να μην αποκαλούμε τον Αερολιμένα Αράξου ως Αερολιμένα
Πάτρας;
Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο βρίσκεται από την αχαϊκή πρωτεύουσα σε ανάλογη
απόσταση με αυτήν που βρίσκονται κατά μέσο όρο όλα τα αεροδρόμια από τις
μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις, την ώρα που η Πάτρα δεν έχει δικό
της αεροδρόμιο.
Επομένως, γιατί να μην αδράξουμε αυτή τη δεύτερη ευκαιρία αποκτώντας μέσω
του Αράξου το αεροδρόμιο που μάς αναλογεί;
Για μακρύ χρονικό διάστημα είχε εδραιωθεί η αντίληψη στην Πάτρα ότι δεν
χρειαζόμασταν αεροδρόμιο, με το επιχείρημα ότι «η Αθήνα είναι κοντά».
Τα χρόνια πέρασαν, και όταν έγινε ευρέως αντιληπτή η αναπτυξιακή σημασία της
ύπαρξης ενός πολιτικού αεροδρομίου στη Δυτική Ελλάδα (λες και η Αθήνα
απομακρύνθηκε ξαφνικά), σήμανε η ώρα της διαμάχης με τους Ηλείους για το αν
θα έπρεπε να είναι αυτό του Αράξου ή της Ανδραβίδας.
Ωστόσο, αν θέλουμε να κάνουμε ειλικρινά την αυτοκριτική μας, για το γεγονός
ότι η Πάτρα δεν απέκτησε το δικό της αμιγώς πολιτικό αεροδρόμιο, ευθυνόμαστε
εμείς οι ίδιοι. Και αυτό γιατί ποτέ δεν πιστέψαμε στα σοβαρά ότι θα
μπορούσαμε να έχουμε αεροδρόμιο.
Εάν το είχαμε πιστέψει και το διεκδικούσαμε διαχρονικά με σχέδιο, σήμερα
αυτό θα υπήρχε, χωρίς να χρειαστεί να μπούμε σε ανώφελες τοπικιστικές
αντιπαραθέσεις.
«Ναι, αλλά όταν θα φτιαχτεί ο νέος δρόμος θα πηγαίνεις πιο γρήγορα στο
''Ελευθέριος Βενιζέλος'', οπότε τελείωσε για την Πάτρα το αεροδρόμιο», είναι
το νέο επιχείρημα που αρθρώνεται από την πλευρά εκείνων που βλέπουν την
ύπαρξη ενός αεροδρομίου καθαρά από την οπτική του ταξιδιώτη.
Διότι την ίδια ώρα παραβλέπουν ότι η λειτουργία ενός αεροδρομίου εξαρτάται
από την εκμετάλλευσή του από τις αεροπορικές εταιρείες και είναι απόλυτη
συνάρτηση των τελών χρήσης του.
Το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι όντως ένα από τα πιο
σύγχρονα της Ευρώπης, με πανάκριβα, ωστόσο, τέλη χρήσης για τις αεροπορικές
εταιρείες, οι οποίες προτιμούν τις εναλλακτικές φθηνότερες επιλογές σε
περιφερειακά αεροδρόμια, όταν και όπου αυτά υπάρχουν.
Εν κατακλείδι, το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο επιμένω ότι θα
πρέπει να μετατραπεί κατ' όνομα και ουσία σε αεροδρόμιο της Πάτρας, θα
μπορούσε να αποτελέσει για εμάς ένα περιφερειακό αεροδρόμιο αξιώσεων, αρκεί
να παλέψουμε κι εμείς από την πλευρά μας αυτήν την προοπτική, δημιουργώντας
εκείνες τις προϋποθέσεις που θα το καταστήσουν ελκυστικό.
Ως τοπική κοινωνία, έχουμε πλέον τον πρώτο λόγο γι' αυτό.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [05:03:16]