Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 17:29      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αλλού είναι το θέμα κ. υπουργέ της Παιδείας

Αλλού είναι το θέμα κ. υπουργέ της Παιδείας



Τελικά τα κατάφερε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μετέτρεψε μία διαδικασία που έπρεπε να στηρίζεται αποκλειστικά και μόνον στην αξιοκρατία και στην αντικειμενικότητα σε μία διαδικασία συναλλαγών, ευκαιριακής εξόφλησης «γραμματίων», έκφρασης απωθημένων, εκδίκησης, συναλλαγής και ρουσφετιού.
Κι αυτή η διαδικασία δεν αφορά σε τίποτε άλλο από αυτό που ζήσαμε και ζούμε την τρέχουσα περίοδο με την εκλογή των νέων διευθυντών των σχολικών μονάδων. Η ιδέα Μπαλτά να εμπλέξει σε εκλογή διά ψήφου τους διδάσκοντες άνοιξε πολλά μέτωπα αλλά και αποκάλυψε πολλές παθογένειες.
Το να εξωθεί το σύστημα έναν υποψήφιο διευθυντή - δεν είναι της παρούσης να κρίνουμε εάν αυτός που συμπεριφέρεται έτσι είναι άξιος ή ανάξιος- σε παρακάλια και σε επιστράτευση θεμιτών και αθέμιτων μέσων, ώστε να πετύχει την εκλογή του, αποδεικνύει την αποτυχία του ίδιου του συστήματος. Μαρτυρά επίσης και τις προθέσεις του Υπουργείου για την πολύπαθη παιδεία μας.
Διότι πώς θα μπορέσει να σταθεί ένας διευθυντής μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον και πολύ περισσότερο να εργαστεί για την αναβάθμισή του και την πρόοδό του, όταν είναι δέσμιος των «προεκλογικών» του υποσχέσεων και συναλλαγών; Η ανεξάρτητη δράση, η ευθυκρισία, η επιβλητικότητα, η οργανωτικότητα κι όλα τα άλλα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας διευθυντής παύουν να υπάρχουν υπό τη σκιά της ψηφοθηρίας που προηγήθηκε. Ευτυχώς που αυτό δεν αγγίζει την πλειοψηφία των υποψηφίων διευθυντών, η οποία υπηρετεί το χώρο της εκπαίδευσης με επάρκεια, συνέπεια, ήθος, αξιοπρέπεια και πάνω απ' όλα με απόλυτη συνείδηση του ευαίσθητου και υψίστης κοινωνικής σημασίας έργου της.
Από την άλλη, πολλοί εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, βρέθηκαν σε εξαιρετικά δεινή θέση, καθώς κλήθηκαν να επιλέξουν μεταξύ συναδέλφων τους, τους οποίους συναναστρέφονταν επί σειρά ετών και του διευθυντή τους και εκ νέου υποψηφίου, που σαφώς διέθετε συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων.
Σε άλλες περιπτώσεις πάλι, εκεί όπου υπάρχουν προσωπικές εντάσεις και προβλήματα στο Σύλλογο Διδασκόντων, η εκλογική διαδικασία απετέλεσε για ορισμένους ευκαιρία να λύσουν παλιές διαφορές. Χωρίς αμφιβολία, για ένα μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών, η ψήφος εκλαμβάνεται ως μια δυνατότητα να πριμοδοτηθούν ή να τιμωρηθούν κάποιοι από τους υποψήφιους.
Σαφώς και το σύστημα που επικρατούσε μέχρι τώρα στις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης επέτρεπε την άμεση και δραστική εμπλοκή της εκάστοτε κυβέρνησης. Κι αυτό συμβαίνει και με την παρούσα κυβέρνηση, παρ' ότι η ίδια ευαγγελίζεται το αντίθετο. Το καταγράψαμε στις εκλογές των διευθυντών των περιφερειακών διευθύνσεων της εκπαίδευσης, όπου έσπευσε να τακτοποιήσει τους κομματικά ομοσκεπείς ώστε να εξασφαλίσει την πλήρη εφαρμογή της εκπαιδευτικής της πολιτικής και να αποδυναμώσει φωνές αντίδρασης.
Όπως γίνεται αντιληπτό, ακόμα και από τον πιο αδαή, για μία ακόμα φορά η κεφαλή του Υπουργείου Παιδείας ξεστράτισε από το δρόμο που θα οδηγούσε στην αντιμετώπιση των φλεγόντων ζητημάτων του δημόσιου σχολείου εστιάζοντας τη ματιά της στο δέντρο και χάνοντας το δάσος.
Ο κ. Μπαλτάς, αν και πανεπιστημιακός δάσκαλος, προσπέρασε τα συντρίμμια που έχουν απομείνει από το ελληνικό σχολείο κι εστίασε σε δευτερευούσης σημασίας ζητήματα. Όπως δεν μπορεί να υπάρξει οικοδεσπότης χωρίς οικοδόμημα, έτσι δεν μπορεί να υπάρξει και διευθυντής χωρίς σχολείο. Η χώρα μας έχει ανάγκη από ένα υγιές και ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό θα είναι η σωτηρία της και όχι ένας χώρος που «παράγει» ημιμαθείς πολίτες. Όσο και αν αυτό δεν εξυπηρετεί τα πολιτικά συστήματα των τελευταίων δεκαετιών της χώρας μας, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο πλούτος ενός τόπου είναι οι άνθρωποί του. Ο καλλιεργημένος και μορφωμένος, με την ευρύτερη έννοια, λαός του.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [17:29:06]