Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 09:36      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Το μέλλον της κρoυαζιέρας και του ελλιμενισμού μικρών και μεγάλων σκαφών σε μαρίνες

Το μέλλον της κρoυαζιέρας και του ελλιμενισμού μικρών και μεγάλων σκαφών σε μαρίνες



Το μέλλον της Κρoυαζιέρας και του ελλιμενισμού μικρών και μεγάλων σκαφών σε Μαρίνες της ευρύτερης περιφέρειας απασχόλησε τη συνεδρία με θέμα: "Λιμένες - Τουριστική Πολιτική, Κρουαζιέρα, Γιότινγκ", που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι Σάββάτο 13 Ιουνίου, στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Εφημερίδας "Πελοπόννησος", στο συνεδριακό χώρο του Ξενοδοχείου Πόρτο Ρίο.
Επίσημος προσκεκλημένος στην συνεδρία αυτή ήταν ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας ο οποίος ανέλυσε τον προγραμματισμό που έχει ξεκινήσει η νέα κυβέρνηση για μια νέα πολιτική στις λιμενικές υποδομές και τον τουρισμό, ζητώντας απο φορείς της αγοράς να συνεργαστούν με την πολιτική εξουσία σε αυτό το επίπεδο. Όπως ανακοίνωσε, η νέα κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει έμφαση και στην Ελληνική Κρουαζιερα με σχεδιασμό μιας σειράς απο "ενδιαφέρουσες διαδρομές, ιδιαίτερα επιλεγμένες, με προοπτική κερδοφορίας και ανάπτυξης του εσωτερικού τουρισμού" όπως ανέφερε.
"Πως μετράμε το όφελος από την Κρουαζιέρα, όταν δύο - τρεις εταιρίες παγκοσμίως ελέγχουν την αγορά;" αναρωτήθηκε ο αναπλ. υπουργός, για να επισημάνει λίγο αργότερα: "Δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε με βάση το 'γιγαντισμό' των λιμενικών επενδύσεων, δε γίνεται να γεμίσει η Ελλάδα μαρίνες, η μία θα φάει την άλλη. Θέλουμε άλλο σχέδιο όπως και για τις πόλεις - λιμάνια της χώρας όπου πρέπει να συνδυάσουμε τη Μαρίνα, με έμφαση στην αύξηση της επισκεψιμότητας και στις γύρω περιοχές".
Στην εισαγωγή του ο Κωσταντίνος Καλογερόπουλος, πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πατρών τόνισε την ανάγκη συνεργασίας και διαβούλευσης με την πόλη προκειμένου ο σχεδιασμός για την ανάδειξη του παλαιού λιμανιού και της Μαρίνας, να μην καταλήξει σε κάποια πρόταση-έκτρωμα που δε θα ικανοποιεί τις ανάγκες. Αναφέρθηκε επίσης στις σημαντικές προπτικές ανάπτυξης του Γιότινγκ αλλά και του Ναυταθλητισμού στην Πάτρα.
Εισηγητικά στην εκδήλωση, ο βουλευτής Δωδεκανήσων και υπεύθυνος Τουρισμού της ΝΔ Μάνος Κόνσολας μίλησε για την αναγκαιότητα μιας "πολύκεντρης, πολυτουριστικής ανάπτυξης" η οποία θα δίνει έμφαση στις παρεμβάσεις της στο θαλάσσιο τουρισμό.
Ο Λεωνίδας Βαρουξής, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου του Πύργου παρατήρησε ότι "η κρουαζιέρα δεν πάει τόσο καλά στην Ελλάδα καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπήρχαν την περίοδο 2008-2012 και τα νούμερα σε όλα τα λιμάνια, βασικούς τουριστικούς προορισμούς, σήμερα είναι σε βαθιά πτώση". "Πέρα απο την προίκα σε επίπεδο πολιτισμού και ιστορίας που μπορεί να έχει κάθε προορισμός όπως η Αρχαία Ολυμπία και το Κατάκολο, πρέπει να δώσουμε εναλλακτικούς τρόπους διοχέτευσης των επισκεπτών για να μιλάμε για ανάπτυξη" τόνισε ακόμη.
Σύμφωνα με τον κ. Βαρουξή, τα κρουαζιερόπλοια έρχονται πολλές φορές γεμάτα κατά το ήμισι, η οργάνωση και η υποδοχή είναι ελλειπής και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό μόνο απο τις τοπικές δυνάμεις.
Στην συνέχεια μίλησε ο κ. Αντώνης Στελιάτος πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού. Αρχικά στην τοποθέτησή του μίλησε για τη σημασία του κλάδου για την Ελληνική Οικονομία, επισημαίνοντας ότι το δυναμικό είναι 3.700 επαγγελματικά σκάφη με πάνω από 3.000 εργαζόμενους που "δίνει ζωή" σε πολλές παράλληλες δραστηριότητες και στον επισκευαστικό κλάδο. Για την νέα Εθνική Πολιτική στη Ναυτιλεία ζήτησε να τεθούν ως προτεραιότητες τα ζητήματα:
-Κάθε νησί και μαρίνα,
-εκπαίδευση του δυναμικού στην τουριστική παιδεία,
-στοχευμένη διαφήμιση της χώρας ως μοναδικού προορισμού για το Γιότινγκ,
-ανάδειξη της μοναδικής φιλοξενίας των Ελλήνων,
-κίνητρα για το Γιότινγκ στον Αναπτυξιακό νόμο.
Από την πλευρά του ο Σταύρος Κατσικάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina A.E., αναφέρθηκε στους στόχους της Ελληνικής Ένωσης Μαρίνων η οποία αριθμεί 22 μέλη, τις μεγαλύτερες Μαρίνες της χώρας. Ο κ. Κατσικάδης επεσήμανε ότι το ενδιαφέρον για τις Μαρίνες επικεντρώνεται πλέον στο Ιόνιο λόγω της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει. Επεσήμανε ότι στην Ανατολική Μεσόγειο η οργάνωση στον τομέα υποδοχής τουριστικών σκαφών, βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές περιοχές, τόνισε όμως ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές καθώς ήδη στους οργανωμένους χώρους υποδοχής στην Ελλάδα εμφανίζεται μια ελαφρά ανάκαμψη της ζήτησης, ενώ γύρω απο τις Μαρίνες αναπτύσσονται σημαντικές ακόμη δραστηριότητες, με όφελος για τις τοπικές κοινωνίες.
Ο Βασίλειος Τέφας, εκπρόσωπος της ΚΕΟΠΤΑΡ Μαρίνα Α.Ε. αναφέρθηκε στο επιτυχημένο παράδειγμα της ιδιωτικής Μαρίνας που λειτουργεί η εταιρεία στο Ιόνιο και επεσήμανε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός δεν έχει αποκτήσει την αναπτυξιακή δυναμική που θα έπρεπε.
Ο Σωτήρης Βλάχος, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, επεσήμανε ότι για φέτος αναμένεται μια μικρή μείωση των επισκεπτών και σχολίασε ότι, με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία και μελέτες, προκύπτει μια ανάγκη για περισότερη φροντίδα ανθρώπων που βρίσκονται για πρώτη φορά σε κάποιο τουριστικό προορισμό αλλα και καλύτερη διαφήμιση σε ξένες αγορές μέσω και του Internet.
Στη διάρκεια της συνεδρίας έγιναν ερωτήσεις και παρεμβάσεις. Για την Πρωτοβουλία Πολιτών για το Θαλάσσιο Μέτωπο της Πάτρας μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος Νίκος Τζανάκος ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Κώστας Πλατυκώστας μίλησε για την προσπάθεια ανάπτυξης της Μαρίνας "Mega Γιότ" στην Πάτρα η οποία ολοκληρώνεται σύντομα αλλά και για την ανάπτυξη του Master Plan του λιμανιού.
Κλείνοντας τον βασικό κύκλο ομιλιών, ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας τόνισε ότι "όλα ξεκινούν απο την προστιθέμενη αξία που μπορεί να έχει κάθε λιμενική δραστηριότητα στην οικονομία", αναφερόμενος πάνω στη νέα λιμενική πολιτική της Κυβέρνησης.
Ακόμη αμαφέρθηκε στη δημιουργία Μητρώου Σκαφών, επισημαίνοντας ότι γίνονται προσπάθειες να συνταχθεί η σχετική λίστα ανά κατηγορία σκαφών, "για να αξιλογηθεί η δυναμική και η προστιθέμενη αξία που πρέπει να έχει". Ένα άλλο σημείο στο οποίο αναφέθηκε τέλος είναι τα ναυπηγεία και οι επισκευές. Σε αυτό το επίπεδο άσκησε κριτική για κακούς σχεδιασμούς του παρελθόντος, επισημαίνοντας ότι στο Σκαραμαγκά τα Ναυπηγεία είναι καταδικασμένα να μην εκτελούν εμπορική δραστηριότητα αλλά μόνο κρατικές παραγγελίες, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η εφαρμογή ενός νέου αναπτυξιακού σχέδίου στον Ναυτιλία




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [09:36:30]