Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 15:03      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ημουν κι εγώ στο πλοίο…

Ημουν κι εγώ στο πλοίο…



Ο καιρός ήταν σε γενικές γραμμές ευχάριστος, αν και με ένα μικρό αεράκι, η θάλασσα καλοτάξιδη, και η παρέα είχε διάθεση για κουβέντα, ακολουθώντας την… πεπατημένη.
Πλάκες από το παρελθόν, ανακατεμένες με τις απαραίτητες αναμνήσεις, αλλά και καλαμπούρια της στιγμής, είναι η συνήθης συνταγή μιας ευχάριστης συζήτησης μεταξύ φίλων για να κυλήσουν οι ώρες ενός ταξιδιού με το καράβι, που συχνά φαντάζουν ατελείωτες.
Κάποια στιγμή, όμως, και τα ωραία πράγματα τελειώνουν. Η παρέα σκόρπισε, παραδομένη στην επιβλητικότητα της βαθιάς νύχτας και στην κόπωση της ημέρας που είχε προηγηθεί.
Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί εκείνη την ώρα ότι θα γινόταν θεατής ή μάρτυρας ενός πρωτόγνωρου θρίλερ, που θα ξεκινούσε λίγο αργότερα.
Το πρωτοφανές περιστατικό που διαδραματίστηκε στο πλοίο, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Ηράκλειο - Πειραιάς, μπορεί βέβαια να αντιμετωπιστεί σαν ένας κόκκος στις πιθανότητες της στατιστικής. Και με τη συλλογιστική ότι πρόκειται για κάτι που συμβαίνει «μία στο εκατομμύριο».
Ωστόσο, παρ' ότι η ομηρεία μιας γυναίκας από έναν άνθρωπο που αντιμετωπίζει προφανώς ψυχολογικά προβλήματα είχε αίσιο τέλος -χάρη στον υψηλό επαγγελματισμό των ανδρών των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος- δεν παύει το συμβάν, αυτό καθαυτό, να μας κτυπάει το καμπανάκι τροφοδοτώντας μια σειρά από εύλογα ερωτήματα, εκτός άλλων και τα ακόλουθα:
>Ποια είναι τα μέτρα ασφαλείας -όχι από την ακτοπλοϊκή οπτική, αλλά από την άποψη της πρόληψης εγκληματικών ενεργειών και τρομοκρατικών κτυπημάτων- που λαμβάνονται στο εσωτερικό των πλοίων κατά την εκτέλεση των δρομολογίων τους;
>Προβλέπεται κάποιο σχέδιο ασφαλείας για να αντιμετωπίζονται σε πρώτη φάση περιστατικά σαν αυτό, και αν ναι ποιο μπορεί να είναι;
>Γιατί δεν γίνονται και στα λιμάνια, πριν από τη διαδικασία της επιβίβασης, αυστηροί, προληπτικοί έλεγχοι, σε επιβάτες και οχήματα, ανάλογοι με αυτούς που γίνονται στα αεροδρόμια;
>Και σε τελική ανάλυση, πώς εξασφαλίζεται σε πρακτικό επίπεδο ότι επιβαίνοντες στα πλοία δεν θα φέρουν μαζί τους όπλα και εκρηκτικές ύλες;
Δεν θέλω να σκέφτομαι τι θα γινόταν εάν ο συγκεκριμένος επιβάτης, ευρισκόμενος σε κατάσταση αμόκ, οπλοφορούσε και άρχιζε ξαφνικά να πυροβολεί αδιακρίτως. Ο καθένας μπορεί να το αναλογιστεί και, αν με τις υποθέσεις δεν γράφεται η ιστορία, το βέβαιο είναι ότι η πρόληψη είναι ο καλύτερος οδηγός για να αποφύγουμε στο μέλλον τα χειρότερα, έστω και τώρα.
Διότι, δυστυχώς, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά την τρομοκρατική επίθεση στο πλοίο «City of Poros», και το τελευταίο περιστατικό έρχεται να αποδείξει ότι μάλλον δεν πήραμε ποτέ το μάθημα μας.
Στα λιμάνια δεν έχουμε μόνο πλοία που σαλπάρουν και βαρκούλες που αρμενίζουν. Εχουμε και τα πάντα χύμα στο κύμα, και όπου κάτσει, σε όποιον κάτσει, η «μία στο εκατομμύριο».
Για το τέλος δε, αφήνω ένα χαρακτηριστικό σχόλιο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο και παραλληλίζει το περιστατικό με το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η χώρα: «Ηταν ο Τσίπρας με όμηρο την Ελλάδα και φώναζε "κάτσε εδώ για να μην με κυνηγάνε, αλλιώς θα σου κόψω τον λαιμό"».
Εύστοχο, αν μη τι άλλο…




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:03:43]