Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 14:08      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


«Πανήγυρις ψυχής εστίν η παιδεία»

«Πανήγυρις ψυχής εστίν η παιδεία»



Η αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας αποτυπώνεται τις ημέρες αυτές στις αίθουσες των εξεταστικών κέντρων των πανελληνίων εξετάσεων.
Οταν οι υποψήφιοι φτάνουν στο σημείο πριν καθίσουν στα εξεταστικά θρανία να παρακολουθήσουν σεμινάρια διαχείρισης άγχους, να εξωτερικεύουν τον θυμό τους στύβοντας μια πετσέτα ή χτυπώντας ένα μαξιλάρι, είναι αρκετό να κατανοήσει κανείς το ψυχοσωματική κατακρεούργηση που υφίστανται οι μαθητές μας για να πετύχουν μία θέση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.
Κι αυτό είναι κάτι που έπρεπε πρώτο και πάνω από τις τράπεζες θεμάτων, τα επιστημονικά πεδία και τις όποιες άλλες αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να απασχολήσει το υπουργείο Παιδείας, την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα.
Το ελληνικό σχολείο και δη η περίοδος των λυκειακών χρόνων, αναδεικνύεται στην πιο βεβαρυμένη, ανθυγιεινή και άχαρη περίοδο στη ζωή των νέων ανθρώπων. Από την Α΄ τάξη του Λυκείου, εάν όχι και νωρίτερα, μέχρι τις πανελλήνιες εξετάσεις, ο μαθητής υποβάλλεται σ' ένα διαρκές μαρτύριο με μοναδικό στόχο όχι να αποκτήσει γνώσεις, αλλά να πετύχει. Να πετύχει σε αυτό που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν έχει βάλει ο ίδιος ως στόχο, αλλά οι «κρεμασμένοι», όπως βλέπουμε αυτές τις ημέρες, γονείς έξω από τα κάγκελα των εξεταστικών κέντρων ή επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Ο γονιός δίνει τα πάντα, ακόμα κι αν δεν έχει τη δυνατότητα, αναζητά πηγές χρηματοδότησης του άγχους και της πίεσης του παιδιού του (φροντιστήρια) για να «πετύχει».
Κι αν αποτύχει; Φταίνε τα δύσκολα θέματα. Κάθε χρόνο την περίοδο των εξετάσεων όλη η κοινωνία αποκτά άποψη για τον βαθμό δυσκολίας ή ευκολίας των θεμάτων. Ναι, είναι μία κουβέντα που πρέπει να ανοίξει. Διότι δεν μπορεί η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή να επιλέγει θέματα χωρίς να λαμβάνει υπ' όψιν της το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο σχολείο. Δεν μπορεί να ανεβάζει τον πήχη και να εξουθενώνει τους υποψηφίους με θέματα που είναι κλάσεις ανώτερα από αυτά που διδάσκονται. Ναι, πρέπει τα θέματα να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας για να ξεχωρίζουν αυτοί που έχουν μελετήσει με σύστημα και συνέπεια.
Το σχολείο πρέπει να είναι δωδεκαετές «ταξίδι» γνώσης, αγωγής, μόρφωσης και ολόπλευρης καλλιέργειας της προσωπικότητας του παιδιού. «Πανήγυρις ψυχής εστίν η παιδεία» τονίζει ο Σωκράτης. Δυστυχώς, όμως, η φύση της σχολικής ζωής, ο πολυσήμαντος ρόλος του εκπαιδευτικού και το έργο του μαθητή αλλοιώνονται και εγκλωβίζονται στη μονομέρεια της εγκεφαλικής στείρας προετοιμασίας των πανελληνίων εξετάσεων.
Αγνοούμε ότι ο νους είναι εστία που πρέπει να πυροδοτείται και όχι δοχείο που πρέπει να γεμίζεται, όπως ορθά τονίζει ο Πλούταρχος: «Ου γαρ ως αγγείον ο νους αποπληρώσεως, αλλ' υπ' εκκαύματος ώσπερ ύλη δείται, ορμήν ποιούντος ευεργετικήν και όρεξην επί την αλήθειαν».
Ολα αυτά όμως φιμώνονται από τον ένα και μοναδικό στόχο, την επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις. Από κει και πέρα, ό,τι απομείνει. Ακόμα κι ένα καταρρακωμένο παιδί που θα έχει υποβληθεί σε ψυχοθεραπεία ή και χαπακοθεί για να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο.
Αυτούς τους νέους θέλουμε; Αυτό θέλουμε να είναι το μέλλον της χώρας μας; Μήπως οφείλουμε, έστω και τώρα, να εξασφαλίσουμε για τα παιδιά μας αυτό που πραγματικά αξίζουν και έχουν ανάγκη;





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [14:08:47]