Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 14:07      9°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Για ένα ποδήλατο σε μια ζωή «ποδήλατο»

Για ένα ποδήλατο σε μια ζωή «ποδήλατο»



Η διάθεση ποδηλάτων σε Πατρινούς για δωρεάν χρήση από τον Ποδηλατικό Ομιλο Πατρών, σε συνεργασία με την ΑΔΕΠ, είναι μια θετική πρωτοβουλία που πρέπει να επικροτηθεί και να χαιρετιστεί.
Ερχεται δε σε συνέχεια ανάλογων δράσεων σε άλλες πόλεις, οι οποίες ενδεχομένως είναι περισσότερο φιλικές από την Πάτρα για τα ποδήλατα.
Γιατί, ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, η πόλη που ζούμε μόνο φιλική δεν είναι (και) για τους ποδηλάτες.
Επομένως, μέσα από τη δωρεάν παραχώρηση ποδηλάτων ενθαρρύνεται η χρήση του ποδηλάτου ως μέσου αναψυχής ή ως μέσου μετακίνησης μέσα στην πόλη;
Αμφιβάλλω εάν ο σχετικός προβληματισμός έχει κυριαρχήσει στη σκέψη των πρωτοστατών της προαναφερόμενης, ωραίας, ενέργειας.
Θα προσπαθήσω, ωστόσο, να κάνω μια προσέγγιση. Εάν ενθαρρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου ως ενός μέσου αναψυχής και ψυχαγωγίας, εν μέρει, κινούνται (για τα μέτρα της Πάτρας) στη σωστή κατεύθυνση.
Κι αυτό διότι υπάρχουν κάποιοι, ελάχιστοι, ελεύθεροι χώροι που επιτρέπουν την ασφαλή ποδηλατάδα, κυρίως στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, όπου πρόσφατα δημιουργήθηκε κι ένα πάρκο που είναι πεδίον δόξης λαμπρόν για τους ποδηλάτες.
Ομως, στον αντίποδα, εάν ο σκοπός τους είναι η ενθάρρυνση της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης μέσα στην Πάτρα, κατά την ταπεινή μου άποψη, αυτή προσκρούει στις συνθήκες κυκλοφοριακής ζούγκλας που επικρατούν σε μια πόλη με άναρχη δόμηση, χωρίς καμία εξέλιξη του ρυμοτομικού σχεδιασμού της, χωρίς καμία προσαρμογή του τα τελευταία χρόνια στην αλματώδη αύξηση πληθυσμού και οχημάτων.
Με αποτέλεσμα να θίγονται οι πάντες, όλοι όσοι ζουν και κυκλοφορούν στην πόλη.
Πρωτίστως βάλλονται οι πεζοί γιατί δεν υπάρχουν παντού πεζοδρόμια της προκοπής (σε πολλές περιπτώσεις αυτά είναι ανύπαρκτα), ενώ ακόμη και αυτοί οι πεζόδρομοι δεν είναι ακριβώς πεζόδρομοι όταν παραβιάζονται από αυτοκίνητα, την ώρα που κυκλοφορούν σ' αυτούς (και) ποδήλατα, και μάλιστα με σχετική απόφαση δημοτικού συμβουλίου!
Ποδήλατα σε πεζόδρομο! Αυτή κι αν είναι μια ελληνικής επινόησης «πατέντα», που καταδεικνύει το μπάχαλο που επικρατεί.
Για να επιστρέψουμε, όμως, στους ποδηλάτες και να επικαλεστούμε και το δικό τους δίκιο, πού να πάνε; Πού να κυκλοφορήσουν; Οι ποδηλάτες βρίσκονται σε δυσμενή θέση κι αυτοί γιατί δεν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι και υποχρεώνονται να κυκλοφορούν με τα ποδήλατά τους, όπου και όπως μπορούν, σε συνθήκες χάους και μάλιστα με κίνδυνο της σωματικής ακεραιότητάς τους.
Ξεχνάμε ότι για να υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν, πρωτίστως, δρόμοι. Και αξιοπρεπείς δρόμοι, επίσης, δεν υπάρχουν.
Πόσοι οδηγοί δεν έχουν σπάσει τα αυτοκίνητά τους στις λακκούβες και στα σαμαράκια δρόμων που δεν θα είχαν θέση κανονικά ούτε σε εγκαταλελειμμένο ορεινό χωριό στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1950; Γιατί ναι, ταλαιπωρούνται και οι οδηγοί.
Και, κάπως έτσι, υποφέρουμε όλοι, εναλλασσόμενοι στους ρόλους πεζών, οδηγών και ποδηλατών, όσοι… τολμούν τουλάχιστον να ανήκουν στην τελευταία κατηγορία.
Ντροπή και πάλι ντροπή για τους κατά καιρούς ηγήτορες μιας πόλης που είχε κάποτε ένα από τα πιο προηγμένα ρυμοτομικά σχέδια της Ελλάδας, χάρη στον Σταμάτη Βούλγαρη. Θα τρίζουν τα κόκαλα του συχωρεμένου και, αν βλέπει από ψηλά το χάλι μας, πιθανότατα να μονολογεί κουνώντας το κεφάλι του: «Σας σχεδίασα μια πόλη - πρότυπο και την κάνατε σαν τα μούτρα σας».
Ψέματα;





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [14:07:24]