Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 07:26      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλαδικές 2015: Δείτε τις απαντήσεις σε Ιστορία και Φυσική. ΣΥΝΕΧΗΣ ΡΟΗ ΒΙΝΤΕΟ

Πανελλαδικές 2015: Δείτε τις απαντήσεις σε Ιστορία και Φυσική. ΣΥΝΕΧΗΣ ΡΟΗ ΒΙΝΤΕΟ



Σε Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης και σε Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης εξετάζονται σήμερα, Παρασκευή, οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.
Το pelop.gr σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό οργανισμό ΟΡΜΗ θα μεταδώσει και σήμερα τα θέματα και τις απαντήσεις τους.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
Για τα θέματα της Φυσικής ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Φυσικής (εσπερινά) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Ιστορίας ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Ιστορίας (εσπερινά) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ
Φυσική κατ 2015 Θέμα Α

Φυσική κατ 2015 Θέμα Β1

Φυσική κατ 2015 Θέμα Β2

Φυσική κατ 2015 Θέμα Β3

Φυσική κατ 2015 Θέμα Γ1, Γ2

Φυσική Κατ. 2015 - Θέμα Δ1, Δ2

Φυσική κατ 2015 Θέμα Δ3, Δ4

Σχόλια για Φυσική Κατεύθυνσης
Σχολιασμός για τα θέματα στη Φυσική Κατεύθυνσης από τον Φυσικό των Φροντιστηρίων ΟΡΜΗ, κ. Αναστάσιο Ψήνα!


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ιστορία κατ 2015 Θέμα Α Α1,Α2

Ιστορία κατ. - Θέμα Β1, Β2

Ιστορία κατ. 2015 - Θέμα Γ1 α)

Ιστορία κατ. 2015 - Θέμα Γ1 β)

Ιστορία Κατ 2015 Θέμα Δ1

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Σήμερα οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης εξετάστηκαν στο μάθημα της Ιστορίας που έχει συντελεστή βαρύτητας για τις σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα θέματα χαρακτηρίζονται ως βατά. Βέβαια, προορίζονταν για σωστά προετοιμασμένους μαθητές, που θα είχαν την ικανότητα να εστιάσουν αφενός σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες της διδακτέας ύλης και αφετέρου στην προσεκτική ανάλυση των δοθέντων, ως πηγές, παραθεμάτων. Ιδιαίτερη προσοχή θα έπρεπε να δοθεί στο δεύτερο παράθεμα, καθώς προϋπέθετε την ικανότητα ανάλυσης των δύο αντικρουόμενων για το κρητικό ζήτημα απόψεων, του Βενιζέλου και του πρίγκιπα Γεωργίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον μεγαλύτερο όγκο μορίων τον κέρδιζαν οι μαθητές από το τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο, που αφορούσαν αντίστοιχα το προσφυγικό και κρητικό ζήτημα.
Νίκος Φωτόπουλος, Φιλόλογος
Φροντιστήρια «ΟΡΜΗ»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΜΑΙΟΥ 2015
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΜΑ Α1.
α. Ορεινοί: σελ. 77 σχολικού βιβλίου: Στο πλαίσιο της εθνοσυνέλευσης του (1862-1864) συγκροτήθηκε ο πυρήνας της μεγάλης παράταξης των ορεινών. Αυτοί απαρτίστηκαν από διάφορες ομάδες (υπό το Δ. Γρίβα και τον Κ. Κανάρη) με κοινό στόχο την αντίσταση στην πολιτική των πεδινών. Βρήκαν υποστηρικτές μεταξύ των μικροκαλλιεργητών, των κτηνοτρόφων, των εμπόρων και των πλοιοκτητών. Ο λαός συμμετείχε ενεργά στη συγκρότηση αυτής της παράταξης.
β. Φεντερασιόν: σελ. 46 σχολικού βιβλίου: «Η ενσωμάτωση της Θεσσαλονίκης… ιδεολογίας στη χώρα».
γ. Πατριαρχική Επιτροπή (1918): σελ. 143 σχολικού βιβλίου: «Τον Οκτώβριο του 1918… και της ελληνικής κυβέρνησης».

ΘΕΜΑ Α2.
α. Λάθος
β. Λάθος
γ. Σωστό
δ. Λάθος
ε. Σωστό

ΘΕΜΑ Β1
α. σελ. 137 σχολικού βιβλίου: «Την εποχή (μετά την υπογραφή της συνθήκης του Βουκουρεστίου 1913)… ελληνικής κυβέρνησης».
β. σελ. 140 σχολικού βιβλίου: «Την περίοδο 1919-1921… Αρμένιοι και Ρώσοι»

ΘΕΜΑ B2.
σελ. 46 σχολικού βιβλίου: «Οι διαφορές του αγροτικού… ταξικό περιεχόμενο»

ΘΕΜΑ Γ1α.
Σελ. 149-150 σχολικού βιβλίου: «Στις 24 Ιουλίου 1923… Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής».
Στοιχεία ιστορικού παραθέματος:
§ Ανακοίνωση του υποχρεωτικού χαρακτήρα της ανταλλαγής
§ Καταγραφή των ονομάτων των κατοίκων από ειδικές επιτροπές
§ Σύσταση για πώληση της κινητής περιουσίας και μεταφορά των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων στην Ελλάδα
§ Προτροπή προς «Τουρκεμένους» εάν επιθυμούν να μετακινηθούν προς την Ελλάδα

ΘΕΜΑ Γ1β.
Σελ. 151 σχολικού βιβλίου: «Η πραγματικότητα όπως είχε διαμορφωθεί… μεταρρύθμιση και ανάπτυξη.»
Στοιχεία παραθέματος:
§ Η ανταλλαγή πληθυσμών αποτέλεσε επιδίωξη και της ελληνικής πλευράς, διότι έγινε κατανοητό από την πλευρά του Βενιζέλου ότι ήταν η μοναδική μέθοδος που θα οδηγούσε σε οριστική επίλυση του προβλήματος. Ο έλληνας πολιτικός επέδειξε ορθολογιστικό και ρεαλιστικό πνεύμα παρά την επίγνωση της βαρύτατης πολιτικής ευθύνης που απέρρεε από την υποχρεωτική ανταλλαγή των πληθυσμών.
§ Πάγια πολιτική των Νεότουρκων, με εκφραστή τον Κεμάλ, ήταν η εκδίωξη των αλλόθρησκων πληθυσμών από την Οθωμανική Αυτοκρατορία.
§ Η επίσπευση της εκδίωξης των Ελλήνων θα αφαιρούσε από την Ελλάδα το διαπραγματευτικό πλεονέκτημα για την απομάκρυνση των τουρκομουσουλμανικών πληθυσμών από τη χώρα.

ΘΕΜΑ Δ1
Σελ. 208-209 σχολικού βιβλίου: «Το πιο σημαντικό ήταν… κλίμα διχασμού.»
Στοιχεία παραθέματος:
§ Ο Βενιζέλος θεωρούσε αδύνατη την άμεση ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα λόγω της άρνησης του αρμοστειακού καθεστώτος να εφαρμόσει μέτρα αποδέσμευσης της Μεγαλονήσου από τη διεθνή εξάρτηση, η οποία την καθιστούσε πεδίο αντικρουόμενων ευρωπαϊκών συμφερόντων.
§ Αντίθετα, πρότεινε την αυτονομία μέσω της συγκρότησης πολιτοφυλακής από έλληνες αξιωματικούς και της παράλληλης αποχώρησης των διεθνών στρατευμάτων, που θα οδηγούσε στην προάσπιση των εθνικών συμφερόντων και στη διασφάλιση της αυτοδιοίκησης.
§ Ο Γεώργιος ως εκφραστής των αντιλήψεων της ελληνικής μοναρχίας και της ελληνικής κυβέρνησης απέρριψε τις προτάσεις του Βενιζέλου θεωρώντας ότι όλα τα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, συμπεριλαμβανομένου και του κρητικού ζητήματος, είναι αρμοδιότητα της ελληνικής αυλής.
§ Ο Γεώργιος, στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει την ταχύτερη συμφωνία των Δυνάμεων για την ένωση, συναντά εκπροσώπους τους και διαπραγματεύεται μαζί τους (Ρωσία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία).
§ Ο Βενιζέλος έκρινε πρόωρες τις ενέργειες του πρίγκιπα λόγω της ασταθούς κρητικής κυβέρνησης και της ασάφειας του Συντάγματος και προέκρινε τη δημιουργία ανεξάρτητου πριγκιπάτου με σκοπό τη μετέπειτα ένωσή του με την Ελλάδα.
§ Ο Γεώργιος πίστευε ότι η επίλυση του προβλήματος θα επέλθει μόνο με την παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων και, θεωρώντας τους κρητικούς πολιτικούς άπειρους έως και επιζήμιους, δεν μπορούσε αφενός να αντιληφθεί την άποψη του Βενιζέλου για την αυτονομία του νησιού και για τον άμεσο διορισμό του κυβερνήτη απευθείας από την ελληνική κυβέρνηση και αφετέρου την επιθυμία των Κρητών να γίνουν κύριοι της τύχης τους έπειτα από αιώνες αγώνων.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [07:26:03]