Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 15:31      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλαδικές 2015: Δείτε τις απαντήσεις σε Λατινικά, Χημεία και Ανάπτυξη Εφαρμογών

Πανελλαδικές 2015: Δείτε τις απαντήσεις σε Λατινικά, Χημεία και Ανάπτυξη Εφαρμογών



Στα Λατινικά (Θεωρητική Κατεύθυνση), τη Χημεία (Θετική Κατεύθυνση) την Ηλεκτρολογία (Τεχνολογική Κατεύθυνση) και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογική Κατεύθυνση) εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.
Το pelop.gr σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό οργανισμό ΟΡΜΗ μετέδωσε και σήμερα εγκαίρως και με πληρότητα τα θέματα και τις απαντήσεις σε βίντεο.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ PDF
Για τα θέματα των Λατινικών ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα των Λατινικών(εσπερινά) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Χημείας ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Χημείας(εσπερινά) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για τα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (εσπερινά) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΟΡΜΗ»
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ
Σήμερα οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν στο μάθημα των Λατινικών. Δόθηκαν αποσπάσματα από τρία διαφορετικά κείμενα (29,44,49).Τα ερωτήματα δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία ,κάλυπταν το σύνολο της ύλης, αλλά οι μαθητές έπρεπε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. Εάν ήταν προσεκτικοί θα μπορούσαν να γράψουν άριστα .Αξίζει να σημειωθεί πως στις συντακτικές παρατηρήσεις για πρώτη φορά δεν δόθηκαν λέξεις από τα κείμενα για συντακτική αναγνώριση, ούτε ζητήθηκε χαρακτηρισμός δευτερεύουσας πρότασης.
Πυλαρινού Μαρία
Φιλόλογος στα Φροντιστήρια ΟΡΜΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΙΟΥ 2015
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΗΝΣΗΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Α1. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Αυτό το παράδειγμα παρακίνησε κάποιον παπουτσή να διδάξει τον ίδιο χαιρετισμό σ' (ένα) κοράκι. Για πολύ καιρό μάταια ξόδευε τον κόπο (του)˙ και κάθε φορά που το πουλί δεν απαντούσε, ο παπουτσής συνήθιζε να λέει: «Έχασα το λάδι και τον κόπο». (Lectio XXIX)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αν όμως, ίσως, όπως συμβαίνει συνήθως, χάσουν την εξουσία, τότε γίνεται αντιληπτό πόσο υπήρξαν στερημένοι από φίλους. Αυτό είναι που αναφέρουν ότι είπε ο Ταρκύνιος ενώ ήταν εξόριστος: «Τότε κατάλαβα ποιους είχα πιστούς φίλους, ποιους άπιστους, όταν πια δεν μπορούσα ν' ανταποδώσω τη χάρη ούτε στους μεν ούτε στους δε». (Lectio XLIV)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Πορκία, η σύζυγος του Βρούτου, όταν είχε μάθει το σχέδιο του άντρα της για τη δολοφονία του Καίσαρα, ζήτησε ένα ξυράφι μανικιουρίστα τάχα για να κόψει τα νύχια της και αυτοτραυματίστηκε μ' αυτό (επειδή) της γλίστρησε δήθεν κατά τύχη. Έπειτα ο Βρούτος, αφού κλήθηκε από την κραυγή των υπηρετριών στην κρεβατοκάμαρα, ήλθε για να τη μαλώσει, επειδή τάχα είχε κλέψει την τέχνη του μανικιουρίστα. (Lectio XLIX)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Β1α.
parem
:
Pari
diu
:
Diutius
inopes
:
Inopum
hoc
:
Haec
quos
:
Quo
neutris
:
Neuter
cultellum
:
Cultelli
unguium
:
Ungues
se
:
Mihi
eam
:
Eius

B1β.
«Id exemplum sutorem quendam incitavit» à «ea exempla sutores quosdam incitaverunt / incitavere»
B2.
doceret
:
Doctu
respondebat
:
respondendo
solebat
:
solentium
perdidi
:
perdam
fit
:
faciendus
ceciderunt
:
casuris
fuerint
:
sunto
dixisse
:
diceremur
ferunt
:
fert
referre
:
referre
interficiendo
:
interficere
cognovisset
:
cognoscetis
elapso
:
elaberentur
resecandorum
:
resecuerit
obiurgandam
:
obiurgavisse

Γ1α.
Vocatus: «postquam vocatus est (Brutus)»
Εκφέρεται με Οριστική Παρακειμένου Παθητικής Φωνής, γιατί δηλώνεται το προτερόχρονο στο παρελθόν.
Γ1β.
«Tum intelelxi, quos fidos amicos habuissem» à «Quos fidos amicos habui?»
Ευθεία ερώτηση, μερικής άγνοιας, κύρια πρόταση.
Γ1γ.
«Porcia, Bruti uxor, cultellum tonsorium poposcit» à «Homines dicunt Porciam, Bruti uxorem, cultellum tonsorium poposcisse»
Γ1δ.
Άρση λατινισμού του ειδικού απαρεμφάτου, αφού το ειδικό απαρέμφατο (dixisse) θα εξαρτάται πλέον από λεκτικό / δοξαστικό ρήμα Μέσης Φωνής (fertur).
«Quod Tarquinium dixisse ferunt exulantem» à «Quod Tarquinius dixisse fertur exulans»
Γ2α.
Ιδιόμορφη ακολουθία χρόνων στη δευτερεύουσα ονοματική βουλητική πρόταση.
Αρχικός χρόνος (incitat) à Υποτακτική Ενεστώτα (σύγχρονο σε παρόν/μέλλον)

«Id exemplum sutorem quendam incitavit, ut corvum doceret parem salutationem» à «Id exemplum sutorem quendam incitat, ut corvum doceat parem salutationem»
Γ2β.
«Quodsi forte ceciderunt, tum intellegitur» à
α) παρόν: «Quodsi forte caderent, tum intellegeretur»
β) παρελθόν: «Quodsi forte cecidissent, tum intellectum esset»
Γ2γ.
«Brutus ad eam obiurgandam venit»
ad eam obiurgandam: εμπρόθετη αιτιατική γερουνδιακού που εκφράζει σκοπό.
(Υποχρεωτική Γερουνδιακή Έλξη)

ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
:
ut (Brutus) eam obiurgaret
ΑΝΑΦΟΡΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ
:
qui eam obiurgaret
ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ ΣΟΥΠΙΝΟΥ
:
eam obiurgatum
ΓΕΝΙΚΗ ΓΕΡΟΥΝΔΙΟΥ
:
eam obiurgandi causa/gratia

Επειδή υπάρχει εμπρόθετο γερούνδιο (causa/gratia obiurgandi) και το αντικείμενό του βρίσκεται σε πτώση αιτιατική (eam), πρέπει υποχρεωτικά να γίνει Γερoυνδιακή Έλξη:

eius obiurgandae causa/gratia


Σχόλια για Λατινικά
Λατινικά 2015 - Θέμα Α1 Μετάφραση

Λατινικά 2015 - Θέματα Β1α, Γ1α, Γ1β, Γ1γ

Λατινικά 2015 - Θέματα Β1β, Β2, Γ1δ, Γ2α

Λατινικά 2015 - Θέμα Γ2β

Λατινικά 2015 - Θέμα Γ2γ



ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΟΡΜΗ»
Χημεία Κατ. 2015 - Θέμα Α, Γ1

Χημεία Κατ. 2015 - Θέμα Β1

Χημεία Κατ. 2015 Θέμα Β2

Χημεία Κατ. 2015 - Θέμα Γ2

Χημεία Κατ. 2015 - Θέμα Γ2 συνέχεια

Χημεία κατ 2015 Θέμα Δ1

Χημεία Κατ. 2015 - Θέμα Δ2



ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Σχολιασμός θεμάτων για ΑΕΠΠ
Σήμερα οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης εξετάστηκαν στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ). Τα θέματα χαρακτηρίζονται πιο εύκολα σε σχέση με τα περσινά. Το θέμα Α, που αφορά τη θεωρία και εφαρμογές της, δεν είχε καμία απολύτως δυσκολία. Το Β1 ήταν στην ίδια λογική με πέρυσι, με ένα απλό διάγραμμα ροής και μία αναμενόμενη άσκηση μετατροπής εντολών. Το Β2 ήταν άσκηση που αφορούσε συμπλήρωση κενών σε αλγόριθμο, λιγότερων απαιτήσεων σε σχέση με την περσινή. Το θέμα Γ, ζητούσε ένα πρόγραμμα με μία δομή επανάληψης αγνώστου πλήθους και χρησιμοποιούσε υποπρόγραμμα το οποίο δεν είχε καμία ιδιαίτερη δυσκολία στην κατασκευή του. Τέλος, το θέμα Δ ήταν μια άσκηση με πίνακες όπου τα πρώτα δύο ερωτήματα ήταν πολύ απλά, ενώ το Δ3 και Δ4 ήθελαν λίγο περισσότερο προσοχή στις συνθήκες που έπρεπε να κατασκευάσουν.
Αντώνης Αθανασόπουλος
Καθηγητής Πληροφορικής στα Φροντιστήρια ΟΡΜΗ
Για τις απαντήσεις στα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:31:44]