Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 10:28      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλαδικές 2015: Οι απαντήσεις στην Ιστορία Γενικής Παιδείας

Πανελλαδικές 2015: Οι απαντήσεις στην Ιστορία Γενικής Παιδείας



Οι απαντήσεις στο μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας σύμφωνα με τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό "ΟΡΜΗ".
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
Α) ΣEΛΙΔΑ 141:« Τα βασικά όργανα του ΟΗΕ είναι…δεν μπορεί να ληφθεί ( δικαίωμα βέτο) »
Β) ΣΕΛΙΔΑ 40 :«Ο σουλτάνος… ( μεταρρυθμίσεων)»
Γ) ΣΕΛΙΔΑ 38:«Το «Ανατολικό Ζήτημα » ως ιστορικός όρος»

ΘΕΜΑ Α2
Α) ΣΩΣΤΟ: ΣΕΛ.165
Β) ΣΩΣΤΟ: ΣΕΛ.106
Γ) ΛΑΘΟΣ :ΣΕΛ 164
Δ)ΛΑΘΟΣ :ΣΕΛ 145,239
Ε) ΣΩΣΤΟ :ΣΕΛ 36

ΘΕΜΑ Β1
ΣΕΛΙΔΕΣ 26-27:«Την επανάσταση στερέωσαν και οι καταστροφές… κύμα φιλελληνισμού σε όλο τον κόσμο.»
ΘΕΜΑ Β2
α) ΣΕΛΙΔΑ 73:«Η ομώνυμη Συνθήκη Ειρήνης… στις ελληνορουμανικές σχέσεις.»
β) ΣΕΛΙΔΑ 80:«Οι εκκρεμότητες της Συνθήκης του Βουκουρεστίου.»

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Α) Από το σχολικό βιβλίο πρέπει να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες σελίδα 34:
«Το ελληνικό κράτος υπήρξε προϊόν.. και είχαν καταστραφεί πολλές γέφυρες.» Το KEIMENO Α επιβεβαιώνει ότι η χώρα βρισκόταν σε πλήρη αναρχία και αξιοθρήνητη κατάσταση σε οικονομικό επίπεδο. Ειδικότερα τονίζει πως οι μισθοί των υπαλλήλων ήταν καθυστερημένοι από το 1827 (23.437.413 φοίνικες).Το εμπόριο είχε παγώσει, καθώς για να κινηθεί έπρεπε να αποζημιωθούν τα ναυτικά νησιά Ύδρα, Σπέτσες και Ψαρά ( 5.000.000 φράγκα). Επιπρόσθετα οι αποζημιώσεις των αγωνιστών ανέρχονταν στο ποσό των 9.300.000 φράγκων το οποίο είχε αναγνωριστεί από τη συνέλευση της Τροιζήνας. Το κράτος υποχρεούνταν να εξαλείψει μικροπιστώσεις, αλλά και να ανταπεξέλθει στις κρατικές δαπάνες. Συνεπώς αντικατοπτρίζεται μια σαθρή οικονομική κατάσταση.
Β) Από το σχολικό βιβλίο πρέπει να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες σελίδα 34.
«Ο Όθων έφερε μαζί του … δεν επέτρεπαν στη χώρα να αναπτυχθεί.». Από τα 2 ιστορικά παραθέματα οι μαθητές πρέπει να σταθούν και να σχολιάσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις με τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπος ο Όθωνας ερχόμενος στην Ελλάδα ( ΚΕΙΜΕΝΟ Α), καθώς και το σύστημα διοικητικής οργάνωσης του κράτους από την Αντιβασιλεία.(ΚΕΙΜΕΝΟ Β). Αξίζει να σημειωθεί πως ο Όθων περιτριγυρίζονταν από εξέχοντες συμβούλους και επιστημόνες, οι οποίοι τον συμβούλευαν για την ανασύσταση του κράτους. Από την άλλη σύμφωνα και με το ΚΕΙΜΕΝΟ Β η Αντιβασιλεία επικεντρώθηκε στην εσωτερική αναδιάρθρωση. Συγκεκριμένα η διοίκηση προσαρμόστηκε σε ξένα πρότυπα, όπως της Βαυαρίας,της Γερμανίας και της Γαλλίας. Επιπρόσθετα συνέταξε κώδικες, ίδρυσε το Ανώτατο Λογιστήριο,τα κεντρικά και επαρχιακά ταμεία , το εθνικό Νομισματοκοπείον και το Ελεγκτικόν Συνέδριον παρά τις οικονομικές αντιξοότητες.

ΘΕΜΑ Δ1
Α) Από το σχολικό βιβλίο πρέπει να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες σελίδα 81:«Στον αυστροσερβικό πόλεμο… δεν έγινε δεκτή από τον Κωνσταντίνο.» Το ΚΕΙΜΕΝΟ Α αναφέρεται στους λόγους που οδήγησαν τους δυο άντρες, δηλαδή τον Βενιζέλο και τον Κωνσταντίνο να έχουν διαφορετική άποψη και στάση απέναντι στο ζήτημα της εισόδου της Ελλάδας στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Βενιζέλος θεωρούσε πως η Αντάντ θα υπερίσχυε στον Α'Παγκόσμιο Πόλεμο και έτσι θα προωθούνταν η διεύρυνση των εδαφικών ορίων της χώρας. Από την άλλη ο Κωνσταντίνος ήταν φιλογερμανικός και θαύμαζε τις στρατιωτικές ικανότητες των Κεντρικών Δυνάμεων.
Β) Από το σχολικό βιβλίο πρέπει να αξιοποιηθούν οι πληροφορίες σελίδα 81:«Η ουδετερότητα της Ελλάδας… ο Βενιζέλος ήταν αναγκασμένος να παραιτηθεί.»Τα ΚΕΙΜΕΝΟ Β ,Γ εξηγούν την στάση των αντιμαχόμενων πλευρών μετά τα γεγονότα στη μάχη των Δαρδανελλίων. Η αποτυχία της Αντάντ φοβίζει αφενός τους Έλληνες με αποτέλεσμα να διστάζουν να συμμετέχουν στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλάι της, αφετέρου ο βασιλιάς αθετεί τη συμφωνία συνεργασίας επηρεασμένος και από την παραίτηση του συνταγματάρχη Ιωάννη Μεταξά.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:28:48]