Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 19:02      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλαδικές 2015: Δείτε τις απαντήσεις στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. ΒΙΝΤΕΟ

Πανελλαδικές 2015: Δείτε τις απαντήσεις στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. ΒΙΝΤΕΟ



Το "pelop.gr" βρίσκεται και σήμερα στο πλευρό των υποψηφίων για να μεταδώσει έγκαιρα τις λύσεις των θεμάτων σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό "ΟΡΜΗ" με βίντεο από τους καθηγητές του.
Τα δύο πρώτα θέματα στη Βιολογία Γενικής Παιδείας ήταν απλά. Βάσει θεωρίας ένας μαθητής δεν θα αντιμετώπιζε δυσκολίες. Τα δύο επόμενα θέματα ήταν πιο απαιτητικά, με ερωτήσεις κρίσεως και απαιτούσαν πολύ καλή γνώση της θεωρίας του βιβλίου.
Κίτσου Παρασκευή - Βιολόγος στα φροντιστήρια ΟΡΜΗ

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΕΣΠΕΡΙΝΑ) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ
Βιολογία Γενικής 2015, Θέματα Α, Β, Γ1, Γ2

Βιολογία Γενικής 2015, Θέματα Γ3, Γ4, Δ1, Δ2

Βιολογία Γενικής 2015, Θέματα Δ3, Δ4


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2015-05-20
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΜΑ Α
Α1. γ
Α2. α
Α3. β
Α4. β
Α5. δ
ΘΕΜΑ Β
Β1. Α: 2, 3, 6, 7
Β: 1, 4, 5, 8
Β2. Κεφ.1 σελ.18 «Το γενετικό υλικό ενός ιού ….. τον πολλαπλασιασμό του».
Β3. Κεφ.1 σελ.13-14 « Σε αντίξοες συνθήκες…. ένα βακτήριο.»
Β4. Κεφ.2 σελ.107 « Εξαιτίας του φαινομένου…. εξωτερικές επιφάνειές τους.» -ερημοποίηση
Β5. Κεφ.3 σελ. 119-120 « Η Βιολογία ….προγενέστεροι οργανισμοί.»
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Διάγραμμα 4
Επειδή ο άνθρωπος μολύνθηκε για δεύτερη φορά στον οργανισμό του θα πραγματοποιηθεί δευτερογενής ανοσοβιολογική απόκριση.
Κεφ.1 σελ.39 «Η δευτερογενής …ότι μολύνθηκε»
Γ2. Διάγραμμα 3
Επειδή ο άνθρωπος εμβολιάζεται δέχεται νεκρούς ή εξασθενημένους μικροοργανισμούς-αντιγόνα άρα αυτά δεν πολλαπλασιάζονται. Η καμπύλη παραμένει σταθερή και σταδιακά μειώνεται μέχρι την καταστροφή του αντιγόνου.
(ενεργητική ανοσία με τεχνητό τρόπο)
Κεφ.1 σελ. 39 «Να δεχτεί μια ποσότητα εμβολίου… δεν τη μεταδίδει»

Γ3. Διάγραμμα 1
Το άτομο τις ημέρες που ακολουθούν μετά τον πρώτο εμβολιασμό του θα πραγματοποιήσει πρωτογενή ανοσοβιολογική απόκριση. Επομένως τα αντισώματά του θα αργήσουν να παραχθούν ( παράγονται 5 ημέρες μετά την είσοδο του αντιγόνου ) και θα βρίσκονται σχετικά σε χαμηλές ποσότητες.
Γ4. Διάγραμμα 2
Επειδή το άτομο μολύνθηκε από βακτήριο δεν παράγονται στον οργανισμό του κυτταροτοξικά Τ-λεμφοκύτταρα.
Κεφ.1 σελ.38-39 «Παράλληλα….ίδιο αντιγόνο»
Γ5. Ίσως το άτομο έχει μολυνθεί στο παρελθόν από το συγκεκριμένο παθογόνο μικροοργανισμό ή είχε εμβολιαστεί άρα έχει μνήμη και πραγματοποιεί δευτερογενή ανοσοβιολογική απόκριση.
Κεφ.1 σελ.39 «Η δευτερογενής …ότι μολύνθηκε»
Ίσως να του χορηγήθηκε έγκαιρα ορός
Κεφ.1 σελ.40 «Στην παθητική…. είναι παροδική.»

ΘΕΜΑ Δ
Δ1.
ΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ
Δ2. Συνολικά ο αριθμός των κουνελιών είναι 25+175=200 κουνέλια
Αν το 1 κουνέλι ζυγίζει 1 kg τότε τα 200 κουνέλια ζυγίζουν 1x 200=200kg
Κεφ.2 σελ.77 «Έχει υπολογιστεί ότι ….μειώνεται η βιομάζα του»
Άρα η πυραμίδα βιομάζας θα έχει τη μορφή:
ΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΒΙΟΜΑΖΑΣ
Αν η βιομάζα στο τροφικό επίπεδο των γερακιών είναι 20 kg και ο συνολικός αριθμός γερακιών είναι 10 τότε η μέση βιομάζα κάθε γερακιού θα είναι:
20:10= 2 kg
Άρα το κάθε γεράκι ζυγίζει 2kg.
Δ3. Αν η νέα βιομάζα των παραγωγών είναι 400kg τότε θα αλλάξει και η βιομάζα των γερακιών. Οπότε αναλογικά τα κουνέλια θα έχουν βιομάζα: 400x 10/100= 40kg
και τα γεράκια 40x10/100=4kg
Αν η μέση βιομάζα του κάθε γερακιού παραμείνει σταθερή και ίση με 2kg τότε ο αριθμός τους θα μειωθεί και θα είναι ίσος με : 4kg: 2kg= 2 γεράκια
Δ4. Κεφ.3 σελ.126.«Ορισμός Φυσικής Επιλογής»
Όπως αναφέρεται στην εκφώνηση τα κουνέλια υπάρχουν σε δύο παραλλαγές που διαφέρουν ως προς τον χρωματισμό τους. Αρχικά, πριν τη μετανάστευσή τους στο γειτονικό οικοσύστημα επικρατούσαν τα κουνέλια με σκούρο χρώμα (υπήρχαν 25 κουνέλια με ανοιχτό χρώμα και 175 με σκούρο χρώμα), για το λόγο ότι το δασικό οικοσύστημα που είχε σκουρόχρωμο έδαφος έκανε τους θηρευτές να διακρίνουν δυσκολότερα τα κουνέλια με σκούρο χρώμα από αυτά με το ανοιχτό χρώμα. Έτσι επικράτησαν τα κουνέλια που είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης και μεταβίβασης του χαρακτηριστικού τους (σκούρο χρώμα) στις επόμενες γενιές- από τα κουνέλια με ανοιχτό χρώμα
Όταν λόγω μιας πυρκαγιάς τα κουνέλια μετανάστευσαν στο γειτονικό θαμνώδες οικοσύστημα η δράση της φυσικής επιλογής αντιστράφηκε. Το προσαρμοστικό πλεονέκτημα το είχαν πλέον τα ανοιχτόχρωμα κουνέλια που ήταν περισσότερο δυσδιάκριτα στο ανοιχτόχρωμο έδαφος του συγκεκριμένου οικοσυστήματος από τα κουνέλια με σκούρο χρώμα. Έτσι βαθμιαία άρχισαν να επικρατούν αριθμητικά, καθώς επιβίωναν περισσότερο και μεταβίβαζαν με μεγαλύτερη συχνότητα το χρωματισμό τους στις επόμενες γενιές από τα σκούρα κουνέλια
Στο διάγραμμα λοιπόν παρατηρείται η μείωση των σκουρόχρωμων κουνελιών και η αύξηση των ανοιχτόχρωμων κουνελιών σε σχέση με το χρόνο γεγονός που δηλώνει ότι δράση της φυσικής επιλογής είναι τοπικά και χρονικά προσδιορισμένη.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [19:02:12]