Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 06:31      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μια πρόκληση του μέλλοντος προσγειώνεται στον Αραξο

Μια πρόκληση του μέλλοντος προσγειώνεται στον Αραξο



Η είδηση για την αεροπορική σύνδεση του Αράξου με τη Θεσσαλονίκη ήταν ένα πολύ καλό νέο που χαροποίησε τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εστίασης και της αναψυχής, και όχι μόνο.
Απολύτως κατανοητή η θετική αντίδρασή τους, ωστόσο απομένει να φανεί εάν αυτή η γραμμή σταθεροποιηθεί και αποτελέσει τη «μαγιά» για να δούμε τη σύνδεση του Αράξου και με άλλες περιφερειακές πόλεις της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, σε μόνιμη βάση.
Σε κάθε περίπτωση το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου μάς υπενθυμίζει μια χαμένη ιστορική ευκαιρία, που οδήγησε στη συνέχεια σε μια ανώριμη τοπικιστική αντιπαράθεση της Αχαΐας με την Ηλεία, με άρωμα επαρχιωτισμού της δεκαετίας του 1950.
Για μακρύ χρονικό διάστημα είχε εδραιωθεί η αντίληψη στην Πάτρα ότι δεν χρειαζόμασταν αεροδρόμιο, με το επιχείρημα ότι «η Αθήνα είναι κοντά».
Ομως, κόντρα στην προαναφερόμενη επικρατούσα τάση, μια πινακίδα που είχε τοποθετηθεί κάποτε (επί Αννινου, αν δεν κάνω λάθος) στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, καλλιέργησε τη βάσιμη προσδοκία ή την ελπίδα ότι η Πάτρα θα αποκτούσε μια μέρα το δικό της αεροδρόμιο.
Αυτό δεν έγινε ποτέ, τα χρόνια πέρασαν, και όταν έγινε ευρέως αντιληπτή η αναπτυξιακή σημασία της ύπαρξης ενός πολιτικού αεροδρομίου στη Δυτική Ελλάδα (λες και η Αθήνα απομακρύνθηκε ξαφνικά), σήμανε η ώρα της διαμάχης με τους Ηλείους για το αν θα έπρεπε να είναι αυτό του Αράξου ή της Ανδραβίδας.
Ωστόσο, αν θέλουμε να κάνουμε ειλικρινά την αυτοκριτική μας, για το γεγονός ότι η Πάτρα δεν απέκτησε το δικό της αμιγώς πολιτικό αεροδρόμιο, ευθυνόμαστε εμείς οι ίδιοι. Και αυτό γιατί ποτέ δεν πιστέψαμε στα σοβαρά ότι θα μπορούσαμε να έχουμε αεροδρόμιο.
Εάν το είχαμε πιστέψει και το διεκδικούσαμε διαχρονικά με σχέδιο, σήμερα αυτό θα υπήρχε, χωρίς να χρειαστεί να μπούμε σε ανώφελες τοπικιστικές αντιπαραθέσεις.
«Ναι, αλλά όταν θα φτιαχτεί ο νέος δρόμος θα πηγαίνεις πιο γρήγορα στο ''Ελευθέριος Βενιζέλος'', οπότε τελείωσε για την Πάτρα το αεροδρόμιο», είναι το νέο επιχείρημα που αρθρώνεται από την πλευρά εκείνων που βλέπουν την ύπαρξη ενός αεροδρομίου καθαρά από την οπτική του ταξιδιώτη.
Διότι την ίδια ώρα παραβλέπουν ότι η λειτουργία ενός αεροδρομίου εξαρτάται από την εκμετάλλευσή του από τις αεροπορικές εταιρείες και είναι απόλυτη συνάρτηση των τελών χρήσης του.
Το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ένα από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης, με πανάκριβα, ωστόσο, τέλη χρήσης για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες προτιμούν τις εναλλακτικές φθηνότερες επιλογές σε περιφερειακά αεροδρόμια, όταν και όπου αυτά υπάρχουν.
Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έχουν περισσότερα του ενός αεροδρόμια, ακόμη και περιφερειακά που χρησιμοποιούνται κυρίως από τις low cost (χαμηλού κόστους) εταιρείες.
Εν κατακλείδι, το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου θα μπορούσε να αποτελέσει για εμάς ένα περιφερειακό αεροδρόμιο αξιώσεων, αρκεί να παλέψουμε κι εμείς από την πλευρά μας αυτήν την προοπτική, δημιουργώντας εκείνες τις προϋποθέσεις που θα το καταστήσουν ελκυστικό για περισσότερες μόνιμες συνδέσεις και περισσότερες αφίξεις τσάρτερ.
Συν Αθηνά, και χείρα κίνει….





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [06:31:41]