Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 10:25      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Το Επιμελητήριο, τα επιτεύγματα και το δίλημμα

Το Επιμελητήριο, τα επιτεύγματα και το δίλημμα



O επιχειρηματικός κόσμος προσβλέπει στα επιμελητήρια. Για να τον εκπροσωπούν συνδικαλιστικά, για να συμβουλεύουν σωστά την Πολιτεία σχετικά με τα θέματά του και -πάνω από όλα- για να του προσφέρουν υπηρεσίες.
Το Επιμελητήριο Αχαΐας πέρασε στο πρόσφατο παρελθόν μια σκοτεινή περίοδο. Εγινε ανυπόληπτο, πεδίο προσωπικών συγκρούσεων και διαχειριστικά προβληματικό.
Με ευθύνη των διοικούντων αλλά και προηγούμενων -καλών- διοικήσεων, οι οποίες αξιολόγησαν λανθασμένα πρόσωπα και πράγματα και στην ουσία «παρέδωσαν τα κλειδιά» σε ακατάλληλους.
Η σημερινή διοίκηση, από τη στιγμή που ανέλαβε, έπρεπε να δράσει με μια ορισμένη σειρά.
>Κατ' αρχάς, να αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού, την εικόνα του προς τα έξω αλλά και την αναγκαία συνεργασία των παρατάξεων. Το πέτυχε ήδη.
>Εν συνεχεία, να ασχοληθεί με δράσεις εξωστρέφειας. Να τοποθετείται με ορθό τρόπο στις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις, να συνδιαλέγεται με την πολιτική εξουσία -κεντρικά και περιφερειακά-, να αναλάβει δράση. Και αυτό το πέτυχε. Η ανάδειξη του προέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας σε επικεφαλής του Φορέα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η άρτια διοργάνωση της Συνόδου των Επιμελητηρίων και η επιτυχημένη διοργάνωση της 2ης έκθεσης Patras IQ επισφράγισαν τη θετική ρότα. Ολα αυτά όμως -αν και όχι αμελητέα- είναι αυτονόητα για μια διοίκηση του επιπέδου αυτού.
>Το επόμενα βήματα πρέπει να αφορούν δράσεις που θα φέρουν αναπτυξιακό αποτέλεσμα. Είναι τα πιο ουσιαστικά και τα πιο δύσκολα βήματα. Με περιορισμένα οικονομικά μέσα, με προσωπικό που δεν επαρκεί και σε ένα τοπικό περιβάλλον, όπου απουσιάζει η συνεργασία και ο συντονισμός μεταξύ των φορέων, ενώ περισσεύει η καχυποψία και ο ανταγωνισμός.
Η διοίκηση του Επιμελητηρίου βρίσκεται μπροστά σε ένα δίλημμα στρατηγικής.
>Η μια επιλογή είναι αυτή «της φωτισμένης μονοπρόσωπης ηγεσίας» που δρα από τα πάνω και προσφέρει στα μέλη κατά καιρούς τα όποια «προτάγματα» που η ίδια έχει επεξεργαστεί και ελέγχει απόλυτα. Αυτή η επιλογή έγινε από προηγούμενες ηγεσίες -όταν το Επιμελητήριο λειτουργούσε- και δεν απέδωσε μακροπρόθεσμα. Οσα ξεκίνησαν τότε, βάλτωσαν πολύ πριν έρθει η οικονομική κρίση.
>Η άλλη επιλογή είναι αυτή της επιδίωξης συνεργασίας μεταξύ όλων των τοπικών δυνάμεων -φορέων και επιχειρήσεων- που μπορούν και θέλουν να προσφέρουν πάνω σε ένα συγκεκριμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα για την περιοχή. Η σύνταξη του οποίου, βέβαια, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα (σε αυτό απέτυχαν και οι προηγούμενες διοικήσεις και η ακαδημαϊκή κοινότητά μας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, πρώτου και δεύτερου βαθμού).
Εχοντας τα απαραίτητα εργαλεία στα χέρια του, το Επιμελητήριο πρέπει να εξελιχτεί σε φορέα που προσφέρει υπηρεσίες στα μέλη του, όχι άμεσα το ίδιο -επιδιώκοντας ένα γιγαντισμό κρατικίστικης λογικής-, αλλά μέσω των ίδιων των μελών του που ξέρουν κάθε δουλειά.
Να διοργανώσει εκθέσεις, να δημιουργήσει και να παρέχει πληροφόρηση, να κάνει συμβουλευτική, να κάνει καμπάνιες προώθησης των αχαϊκών - τοπικών προϊόντων, να ασχοληθεί με το τοπικό branding κ.ά.
Αυτή η διοίκηση θα καταγραφεί από την ιστορία ως ουσιαστικά επιτυχημένη εάν παραδώσει στην επόμενη ένα ενεργό Επιμελητήριο, με οικονομική υγεία, χρήσιμο και αποδοτικό για τα μέλη του, κατά πρώτον και κύριο λόγο.
Παρά την κρίση, η σημερινή διοίκηση έχει τις περισσότερες προϋποθέσεις να το πετύχει από όλες όσες θυμάμαι τα τελευταία 20 χρόνια που ασχολούμαι με τον χώρο αυτό.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:25:44]