Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 01:09      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Φάκελος Πάτρα: Αυτός που είδε καθαρά το μέλλον του λιμανιού

Φάκελος Πάτρα: Αυτός που είδε καθαρά το μέλλον του λιμανιού



Συνεχίζοντας και αυτήν την εβδομάδα το αφιέρωμά μας στην σημαντική προσφορά της οικογένειας Μόρφυ στην Πάτρα θα δανειστούμε ένα κεφάλαιο από τα «Μεγάλα ρεπορτάζ της Πάτρας» που εξέδωσε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» το 2006 με αφορμή την συμπλήρωση 120 χρόνων από την ίδρυσή της. Ταξιδέψτε πίσω στον χρόνο μαζί μας:
«Ο Γουλιέλμος Μόρφυ υπήρξε μια σημαντική προσωπικότητα που δραστηριοποιήθηκε στην Πάτρα κατά τον 19ο και στις αρχές του 20ού αιώνα.
Ατομο με πολλά ενδιαφέροντα και με ανοικτό ορίζοντα δεν περιορίστηκε στο εμπόριο της σταφίδας που ήταν κλασική απασχόληση των Αγγλων που έζησαν εκείνη την εποχή στην Πάτρα, αλλά υπήρξε πρωτοπόρος σε δράσεις που έβαζαν την πρωτεύουσα της Πελοποννήσου στον χάρτη της Ευρωπαϊκής ναυσιπλοϊας.
Η προσωπικότητα και η δραστηριότητά του φτάνουν σε εμάς μέσα από τα δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου εκείνης της εποχής, αλλά και από όσα εγράφησαν με την ευκαιρία του θανάτου του, τον Απρίλιο του 1926.
Όπως πληροφορούμεθα λοιπόν ο Γουλιέλμος Μόρφυ που καταγόταν από την Ιρλανδία, η οποία τότε βρισκόταν υπό Βρετανική κατοχή, γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1836.
Στην Πάτρα ο Μόρφυ εγκαταστάθηκε νέος, και το 1864 ίδρυσε την ναυτιλιακή του εταιρεία. Γρήγορα-γρήγορα δραστηριοποιείται στην εκπροσώπηση ξένων ατμοπλοϊκών εταιρειών και το κάνει, μάλιστα, με μεγάλη επιτυχία. Είναι ο αρχαιότερος ναυτικός πράκτορας, αυτός που στην ουσία έθεσε τους κανόνες του επαγγέλματος και λειτούργησε σαν δάσκαλος μιας πλειάδας ναυτικών πρακτόρων που συνέβαλαν αποφασιστικά στην δημιουργία ενός επαγγελματικού κλάδου που ανθεί μέχρι τις ημέρες μας.
Συμμετείχε μαζί με άλλους πατρινούς στην δημιουργία της πρώτης ελληνικής ατμοπλοϊκής εταιρείας. Από το έντυπο Αγγελία, με ημερομηνία 30 Οκτωβρίου 1863, διαβάζουμε τα ονόματα των μελών της Επιτροπής που είχε αναλάβει την σύσταση της επιχείρησης αυτής, φιλοδοξία της οποίας ήταν να αναπτύξει γραμμές μεταξύ «της εμπορικής ταύτης πόλεως των Πατρών, των κυριοτέρων μεσημβρινών παραλίων της Πελοποννήσου, του Μεσολογγίου, του Κορινθιακού κόλπου μέχρι του Λουτρακίου, καθώς και των σημαντικοτέρων Ιονίων Νήσων αφ΄ ενός και αφ΄ ετέρου την συγκοινωνία μεταξύ Πειραιώς, Σύρου, Καλαμακίου, Ναυπλίου, Υδρας, Σπετσών και άλλων νήσων του Αιγαίου και να επεκτείνει την συγκοινωνίαν ταύτην εις το εξωτερικόν, όπου τα ελληνικά εμπορικά συμφέροντα το επιζητήσουν».
Τα κεφάλαια υπολογίσθηκαν σε 1.200.000 δραχμές, διαιρούμενα σε 4.000 μετοχές ανά 300 δραχμές η κάθε μία.
Τα μέλη της ιδρυτικής επιτροπής της Εταιρείας εκείνης ήταν οι Μ. Ρούφος, Στ. Α. Παππάς, Μ. Γερούσης, Α. Πετζάλης, Γ. Σωτηριάδης, Δ. Τζούκος, Π. Φακίρης, Ν. Βασιλειάδης, Δ. Γεωργακόπουλος, Χ. Γκίκας, Κ. Παπαρρήτωρ, Ν. Πράτζικος, Κ. Γερούσης και Δ. Πονδίκης. Την διοίκησή της αποτελούσαν οι Γ. Μόρφυ, Δ. Κρεμμύδης, Κ. Τζίνης και Μ. Αναστασόπουλος.
Ο Ουίλιαμ ή Γουλιέλμος Μόρφυ διακρινόταν για την διορατικότητά του, την ιδιοφυία του και ήταν εκείνος που έριξε πρώτος την ιδέα, μαζί με τον συνέταιρό του, Ρ. Χάνκοκ, να αξιοποιηθούν τα νερά του Γλαύκου ποταμού».




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [01:09:28]