Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 23:10      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Παλιές εθνικές

Παλιές εθνικές



Ποιά χάραξη πρέπει να έχει η νέα Πατρών- Πύργου; Η εγκεκριμένη από το σχέδιο εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα την ταχύτητα και την οικονομία της κατασκευής. Η διεκδικούμενη "νότια", αφορά την ενδοεπικοικωνία μεταξύ των διάσπαρτων ημιαστικών- ημιαγροτικών κοινοτήτων και την ευκολία της πρόσβασης σε αυτές με σημείο εκκίνησης την Πάτρα. Δουλεύεις το πρωί στην Πάτρα ή πας για δουλειές σ' αυτή, και σε είκοσι λεπτά είσαι στο σπίτι σου. Με την εγκεκριμένη χάραξη που κάνει "κλειστό" τον νέο δρόμο, είσαι σε τριάντα, αν έχουμε καταλάβει καλά. Η διαφορά αυτή είναι σοβαρή.
Καμία χάραξη δεν μπορεί να είναι εκατό τοις εκατό έγκριτη από τους συστηματικούς ή περιστασιακούς χρήστες. Αλλος επείγεται να φτάσει στην Ολυμπία ή στην Κυλλήνη για το φέρι ή στην Καλαμάτα για να δει πού γεννήθηκε ο Σαμαράς, κι άλλος θέλει στο πιτς φιτίλι να μετακινηθεί από την Αχαγιά στον Αλισσό. Στη μεν μένει εκείνος, στον δε ή αδελφή του. Τον Άνω ή τον Κάτω, εκείνη αποφασίζει και όχι ο μελετητής.
Στην Ελλάδα είναι αδύνατος ο σχεδιασμός απολύτως έγκριτων οδών που να είναι ταυτόχρονα "εθνικές", μεταφορικές, τουριστικές, αγροτικές, "επαρχιακές", οικογενειακές, περιαστικές. Λόγω πυκνής διασποράς δραστηριοτήτων, οι οικισμοί διαδέχονται ο ένας τον άλλον. Πάρτε παράδειγμα τη διάταξη των πληθυσμιακών δυνάμεων μεταξύ Κορινθίας και Ρίου. Δεν υπάρχει χιλιόμετρο στην παραλιακή έκταση διχως κοινότητα ή συστάδες κατοικιών. Ποιό οδικό σύστημα θα ήταν το καταλληλότερο για μια πολεοδομική συνθήκη όπου οι ρυθμοί αυξομειώνονται ανάλογα με την εποχή ή τον καιρό της μικροκλίμακας;
Οι "παλιές εθνικές"; Κανείς δεν μιλάει γι' αυτές. Ούτε δήμαρχος, ούτε βουλευτής. Ειδικά στη ζώνη μεταξύ Ακράτας- Πάτρας και Βραχνεικων- Αράξου ελίσσονται σε μικροπαραδείσους. Απολαυστικό τοπίο, αν είναι μέρα. Αν είναι νύχτα, χρειάζεσαι εικονίσματα της Παναγίας και μερικών τοπικών Αγίων. Δόξα τω θεώ, πολλοί εξ αυτών μαρτύρησαν στα μέρη μας. Αν ήταν περισσότερο πειστικοί, δεν θα χρειαζόταν να μαρτυρήσουν και δεν θα είχαμε Αγίους για προστατευτικούς σκοπούς. Αλλά και πάλι, είναι τόσο σκοτεινή η κατάσταση στο δίκτυο, που και οι Αγιοι συνιστούν να οδηγείς με τη μεγάλη σκάλα.
Αλλά δεν διαμαρτύρεται κανένας.
Είναι ίσως ένα σύμπτωμα του εγχώριου μεγαλοιδεατισμού. Ή Αυτοκινητόδρομος στα πρότυπα των γερμανικών άουτοστράσσεν και άουτομπάνεν, ή τίποτα. Κανένα αίτημα για αναβάθμιση του παλιού εθνικού δικτύου δεν φτάνει στα τοπικά ΜΜΕ. Λίγα φώτα και θα γινόταν περίφημη δουλειά. Η διάσταση αυτή είναι εντελώς ξεχασμένη.
Γενικά, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και τη ζωή μας, σε παραξενεύει. Εκτός αν το βασικό ζητούμενο δεν είναι οι οδοί και οι υποδομές, αλλά το μπούγιο. Ολοι γελάμε με "τον Μαυρογυαλούρο", αλλά δεν διανοούμαστε να δούμε την ιστορία από τη σκοπιά του μικροτοπάρχη. Του έλληνα που περνάει τη ζωή του προβάροντας σακάκια και μονολόγους για τη μέρα που θα τον δείξει το κανάλι να τα λέει στον υπουργό.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:10:25]