Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 17:20      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


«Το παιδικό βιβλίο: Ο πιστός φίλος κάθε παιδιού» - Αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

«Το παιδικό βιβλίο: Ο πιστός φίλος κάθε παιδιού» - Αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου



Στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, με σκοπό να τονώσει την αγάπη των παιδιών για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία.
Η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού παιδικού βιβλίου αποτελεί για το παιδί ένα ταξίδι στο όνειρο, στη φαντασία, στη χαρά. Αποτελεί, όμως, και ένα σημαντικό παράγοντα, που συμβάλλει στην κατάκτηση της εγγραμματοσύνης, καλλιεργεί τη σκέψη, την κρίση και τη φαντασία. Το παιδί εκτονώνεται και ικανοποιείται συναισθηματικά ζώντας έμμεσα τα βιώματα των ηρώων κάθε ιστορίας, βάζει τον εαυτό του στη θέση του ήρωα, ταυτίζεται μαζί του ή τον απορρίπτει, πλάθει με τον νου του εικόνες και φαντάζεται πιθανά σενάρια, αποκομίζει μηνύματα ζωής και αποκτά τελικά στάσεις και δεξιότητες κοινωνικής προσαρμογής.
Στο παιδικό βιβλίο ο συνδυασμός της εικονογράφησης με το κείμενο προσφέρει αισθητική απόλαυση στον μικρό αναγνώστη. Το παιδί μαθαίνει τη δύναμη των λέξεων και της έκφρασης ως επικοινωνία με τον εαυτό και τους άλλους, αλλά και τη δύναμη της εικόνας, των χρωμάτων, των συμβόλων. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στον χώρο της φαντασίας, να προβληματιστεί για σοβαρά ζητήματα, τα οποία μια παιδική ιστορία μπορεί να προσεγγίσει με απλό τρόπο, συγκαλυμμένα στη ροή του παραμυθιού και ίσως έτσι να βρει λύσεις σε θέματα που απασχολούν το ίδιο και τον κόσμο γύρω του, όπως το περιβάλλον, η διαφορετικότητα, η αλληλεγγύη.
Μακροχρόνιες έρευνες απέδειξαν ότι η μύηση του παιδιού από την πολύ μικρή του ηλικία στον έντεχνο λόγο συμβάλλει στην αισθητική του καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας, στην ψυχική του ωρίμανση και φυσικά στη γλωσσική του ανάπτυξη.
Η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου ή η πραγματοποίηση δραστηριοτήτων, οι οποίες μπορεί να προκύψουν από το περιεχόμενό του, συμβάλλουν στην προαγωγή των γλωσσικών ικανοτήτων των παιδιών και φυσικά στη γλωσσική τους ανάπτυξη. Από τη άλλη πλευρά, στις επιδιώξεις και το περιεχόμενο του γλωσσικού μαθήματος όλων των τάξεων, που είναι η ακρόαση, η προφορική και γραπτή έκφραση, η ανάγνωση, το λεξιλόγιο και η γραμματική περιέχονται αρκετά στοιχεία που συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στα λογοτεχνικά κείμενα.
Τα τελευταία χρόνια στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνεται ο θεσμός ενίσχυσης της Φιλαναγνωσίας σε όλες τις τάξεις των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με ΕΑΕΠ, με σκοπό την εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και τη σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο. Η δημιουργία και οργάνωση Σχολικών Βιβλιοθηκών σε κάθε σχολική μονάδα εμπλουτισμένη με λογοτεχνικά βιβλία, που απευθύνονται σε παιδιά ανάλογης ηλικίας και ευχάριστων χώρων ανάγνωσης και ακρόασης στο σχολείο ή στην τάξη, αλλά και ο προγραμματισμός συναντήσεων γνωριμίας των μαθητών με τους δημιουργούς των βιβλίων, συγγραφείς και εικονογράφους είναι κάποιες ενδεδειγμένες δράσεις που στοχεύουν στη διάδοση του παιδικού βιβλίου και στην καλλιέργεια των μικρών αναγνωστών. Το βιβλίο πρέπει να είναι για κάθε παιδί ο πιστός φίλος, που περιμένει υπομονετικά στο ράφι μόνο να δώσει: Απόλαυση, χαρά, ελπίδα, φτερά στη σκέψη και την ψυχή…
Δώστε στα παιδιά βιβλία, δώστε τους φτερά!




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [17:20:44]